Byta bort originalradion-sladdar!!

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
fundersam
Posts: 5
Joined: 24 Aug 2013, 21:47
Location: göteborg

Byta bort originalradion-sladdar!!

Post by fundersam »

Köpte en pioneer mvh 150ui idag som jag tänkte att jag skulle installera i min clio II.

I clion satt det en svart kabel med en stav, den här staven är alldeles för kort för att få in i uttaget på den nya radion. Finns det att köpa någon "förlängning" om inte, hur ska jag kunna ersätta den?

Har även en gul plupp som kommer från clion med sladdar, i den nya stereon kan jag inte hitta något uttag för den?

trodde att det skulle vara så enkelt som att ta bort originalradion och plugga i sladdar men det har visat sig att det inte är fallet. någon annan som har monterat in en pioneer i en clio II?

Tacksam för svar.
Christoffer Akbas
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Byta bort originalradion-sladdar!!

Post by Tony »

fundersam wrote:Köpte en pioneer mvh 150ui idag som jag tänkte att jag skulle installera i min clio II.

I clion satt det en svart kabel med en stav, den här staven är alldeles för kort för att få in i uttaget på den nya radion. Finns det att köpa någon "förlängning" om inte, hur ska jag kunna ersätta den?

Har även en gul plupp som kommer från clion med sladdar, i den nya stereon kan jag inte hitta något uttag för den?

trodde att det skulle vara så enkelt som att ta bort originalradion och plugga i sladdar men det har visat sig att det inte är fallet. någon annan som har monterat in en pioneer i en clio II?

Tacksam för svar.
Svart kabel med stav :) det är antennen, finns adapter att köpa så. Den passar, det samma gäller det andra kablaget.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
fundersam
Posts: 5
Joined: 24 Aug 2013, 21:47
Location: göteborg

Re: Byta bort originalradion-sladdar!!

Post by fundersam »

Tony wrote:
fundersam wrote:Köpte en pioneer mvh 150ui idag som jag tänkte att jag skulle installera i min clio II.

I clion satt det en svart kabel med en stav, den här staven är alldeles för kort för att få in i uttaget på den nya radion. Finns det att köpa någon "förlängning" om inte, hur ska jag kunna ersätta den?

Har även en gul plupp som kommer från clion med sladdar, i den nya stereon kan jag inte hitta något uttag för den?

trodde att det skulle vara så enkelt som att ta bort originalradion och plugga i sladdar men det har visat sig att det inte är fallet. någon annan som har monterat in en pioneer i en clio II?

Tacksam för svar.
Svart kabel med stav :) det är antennen, finns adapter att köpa så. Den passar, det samma gäller det andra kablaget.

Tack ska köpas imon!
Christoffer Akbas
Post Reply