Baslåda+Slutsteg, Nån som provat..

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vargen</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"> koppla inte in slutsteget till en aktiv sub ,utan dra en lågnivå från stereon direkt om du tänkt ha en aktiv sub,annars blåser du den garanterat om du kör in en förstärkt signal i en förstärkare.....
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Uhm, men är det inte det den är till för? vad ska man annars ha en lågnivå ut på steget till? å eftersom det är lågnivå är den väl inte förstäkt?

Men å andra sidan, Stereon borde ha två utgångar som du säger alltså borde jag kunna dra RCA-kablar från den andra utgången direkt till Sublådans förstärkare.. å sk*ta i att kunna skifta ljud fram och bak utan skifta Fram/bak och Sub


Annars är jag halvsugen på ett Basrör oxå.. dom är ju inte direkt dyra.. och väldigt små.. Pioneer TS-W105A ligger väldigt bra i pris.. men å andra sidan lär de tinte spela lika bra som en aktiv baslåda..

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">jasså fattade inte att du har lågnivåutgång på steget det har jag aldrig haft på mina steg.då kan du ju skicka signalen vidare som sagt..
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

hehe.. dåså.. då är vi överrens.. ingen som har någon av de baslådorna.. eller en från DLS som kan säga för- och nackdelar?
Daft__
Posts: 92
Joined: 12 Apr 2003, 15:38
Location: Norway

Post by Daft__ »

for si sånn alle som lager slutsteg med aktive delefilter har også RCA(phono) out..
min første slutsteg var en HiFoncs fra 1993 og den hadde delefilter og RCA out..

Erik
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vargen</i>
<br />hehe.. dåså.. då är vi överrens.. ingen som har någon av de baslådorna.. eller en från DLS som kan säga för- och nackdelar?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">ja det är vi , men det lät som du skulle använda en av dom förstärkta kanalerna och driva ett steg med inte en lågnivåutgång..då kan du ju ha steget som det är kopplat nu och koppla en aktiv låda på lågnivå signalen ut från steget ,fast jag tror det låter bäst om man köper ett steg till ,och bygger eller köper en bättre låda, än en färdig aktiv..
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

Hehe, det är väl klart.. men jag ids som inte ödsla så mycket tid på det där.. den ska va lätt att ta in å ut nu när hunden är där, å om det behövs lastas.. å låta lite bättre.. är inte så där jättekräsen på en färdigbyggd låda.
Post Reply