Update List 3,5mm aux in?

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
olaola
Posts: 36
Joined: 28 Feb 2013, 17:15
Location: Göteborg

Update List 3,5mm aux in?

Post by olaola »

Godmorgon!

Jag har sökt lite efter att koppla in en AUX-sladd i vår Megane 2008. I menyn har vi en AUX-ingång. Jag hittar massor med 2000:- alternativ men också några för 100:- (tex http://www.ebay.co.uk/itm/RENAULT-AUX-3 ... 1609168855)

Är det någon som testat de vanliga billigare sladdarna? Rattstyrningen försvinner såklart med en aux-sladd men det är inget problem.

Hur har ni gjort?
Ola Lindberg
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Re: Update List 3,5mm aux in?

Post by Joakim16v »

Har inget update list, men detta såg jag i annonsen:
With the adapter fitted, the radio / head-unit, and/or stalk or steering wheel controls will control the audio signal, but not control the iPod, MP3 player, or other audio source.

Det innebär ju att du har kvar rattkontrollen men kan inte styra telefon/ipod med den, vilket är väldigt logiskt med tanke på att den bara ger en 3,5mm-kontakt..
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
bfrmr
Posts: 37
Joined: 02 Oct 2008, 20:27
Location: Lund

Re: Update List 3,5mm aux in?

Post by bfrmr »

Jag beställde just en sådan sladd från eBay för £2,00 inkl. frakt från Kina! :-) Återstår att se när den kommer och hur bra den fungerar...
Andreas Cardengren - Lund
bfrmr
Posts: 37
Joined: 02 Oct 2008, 20:27
Location: Lund

Re: Update List 3,5mm aux in?

Post by bfrmr »

Idag kom 2 GBP-sladden som jag beställde från eBay i början av oktober, och den fungerar utmärkt! Det fanns till och med ett färdigt hålrum under handskfacket där jag kunde dra ut sladden efter att ha tejpat fast den på en lång pinne och lös med en ficklampa för att hitta hålet.
:racesmile:

Det är mycket bra ljud i Meganen jämfört med sunket i min Scenic från 2010..
Andreas Cardengren - Lund
Post Reply