Hjälp med inkoppling av slutsteg på R-link!

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
t31967
Posts: 14
Joined: 03 Jul 2014, 16:46
Location: Malmö

Hjälp med inkoppling av slutsteg på R-link!

Post by t31967 »

Som rubriken lyder!
Bilen är en Captur med R-link och idag skulle ett slutsteg kopplas in.
Högnivåsignal togs från enhetens högtalarkablar som går ut från stereon, in i slutsteget sen från slutsteget skarvades högtalarna på dom resterande kablarna som går ut i dörrarna. Men det förblev ljudlöst. Där gick ingen signal ut till högtalarna från slutsteget, slutsteget starta och det provades även med ett annat också het nytt slutsteg men det förblir tyst i högtalarna! Vad är fel? Nä jag sen koppla bort slutsteget och satte ihop högtalarsladdarna igen och återställde till original så fungera allt felfritt igen!
Sitter där någon dold förstärkare någon annanstans än bakom själva pekskärmen?
Tips och råd mottaget gärna på vad som kan vara fel!!!
/Jimmie Nilsson
t31967
Posts: 14
Joined: 03 Jul 2014, 16:46
Location: Malmö

Re: Hjälp med inkoppling av slutsteg på R-link!

Post by t31967 »

Nu har jag fått lite tips och läst till mig lite på internet....
Det verkar som om där är något typ av motstånd monterade på högtalarna eller på vägen ut till högtalarna. Och då och då gör stereon ett självtest och kolla att allt är som det ska vara. Får den inte kontakt med motståndet så slås inte förstärkaren på och mitt eftermonterade slutsteg får då ingen signal.
Det jag har fått tipset att göra är att montera liknande motstånd innan mitt slutsteg och på så sätt lura den inbyggda förstärkaren att allt är original och i sin ordning för att sen skicka signaler till mitt slutsteg!
Någon som kan dementerar/bekräfta dessa uppgifter?
/JN
/Jimmie Nilsson
Post Reply