Klippt kablage till radio Scenic II 2003

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
smbtaxi
Posts: 2
Joined: 01 Apr 2014, 09:39
Location: Smedjebacken

Klippt kablage till radio Scenic II 2003

Post by smbtaxi »

Hej!

Är nybliven ägare till en Scenic II. Glad i hågen slet jag ut den eftermarknadsradion som någon satt dit och fick till min fasa se att denne någon ersatt orginal radiokontakt med motsvarande DIN. Nästan alla kablar var röda....... :evil:

Nåja, demonterade handskfacket och följde två av kablelparen till höger A-stolpe, där hade man helt sonika kapat fyra bablar och gått på där. Detta har jag nu fixat till.

Antennkabeln var även den avkapad, i härvan under all eltejp så uppenbarade sig ytterligare en kabelstam vara kapad vilken består av flera tunna kablar.


De övriga röda nymonterade sladdarna går in bakom instrumentbrädan bakom ratten. Dit har jag inte kommit än. Dock kan jag se två "rödingar" gå bakåt i bilen, ner via vänster a-stolpe.

Det bästa är nog att försöka lokalisera en likadan bil på någon demontrering och ta en bit av kabelstammarna därifrån.


Blev en lång prolog men är det någon som är haj på hur det egentligen skall se ut?
Bilder och tips är välkommet!


Tänk att det finns folk till allting!
Johan Jonsson
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Klippt kablage till radio Scenic II 2003

Post by Stymie »

Tråkigt med klipp och klistrapersoner.

Ta ett besök på skroten och riv ut kablaget på en med originalstereo.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply