Club Renault Sverige www.clubrenaultsverige.com
Författare Meddelande

<  Multimedia  ~  Klippt kablage till radio Scenic II 2003

InläggPostat: sön 18 sep 2016, 11:16
Inlägg: 2Ort: SmedjebackenBlev medlem: tis 01 apr 2014, 09:39
Hej!

Är nybliven ägare till en Scenic II. Glad i hågen slet jag ut den eftermarknadsradion som någon satt dit och fick till min fasa se att denne någon ersatt orginal radiokontakt med motsvarande DIN. Nästan alla kablar var röda....... :evil:

Nåja, demonterade handskfacket och följde två av kablelparen till höger A-stolpe, där hade man helt sonika kapat fyra bablar och gått på där. Detta har jag nu fixat till.

Antennkabeln var även den avkapad, i härvan under all eltejp så uppenbarade sig ytterligare en kabelstam vara kapad vilken består av flera tunna kablar.

De övriga röda nymonterade sladdarna går in bakom instrumentbrädan bakom ratten. Dit har jag inte kommit än. Dock kan jag se två "rödingar" gå bakåt i bilen, ner via vänster a-stolpe.

Det bästa är nog att försöka lokalisera en likadan bil på någon demontrering och ta en bit av kabelstammarna därifrån.

Blev en lång prolog men är det någon som är haj på hur det egentligen skall se ut?
Bilder och tips är välkommet!

Tänk att det finns folk till allting!

InläggPostat: ons 28 sep 2016, 13:59
AnvändarvisningsbildInlägg: 2889Ort: UppsalaBlev medlem: mån 24 jul 2006, 17:54
Tråkigt med klipp och klistrapersoner.

Ta ett besök på skroten och riv ut kablaget på en med originalstereo.

Offline Profil WWW

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]
Sida 1 av 1
2 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori