Möjligt att ha bluetooth som preset i R-Link? Clio 13

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Svampen
Posts: 2
Joined: 30 Jan 2017, 00:53
Firstname: Karl Johan
Surname: Nilsson
Location: Leksand

Möjligt att ha bluetooth som preset i R-Link? Clio 13

Post by Svampen »

Tjena!

Ny här och hoppas att jag kan få hjälp med en liten irriterande sak.

Det är nämligen som så att jag lyssnar på podcasts o musik över bluetooth till R-Link när jag pendlar. Problemet är att så fort jag startar bilen igen efter avslutat färd så defaultar den en frekvens på AM bandet. Och det låter såklart förjävligt och man måste leva med det oljudet till bluetooth enheten har anslutits igen.

Min fråga är: Kan man sätta bluetooth som preset i R-Link så att media systemet är tyst?

Det vore väldigt skönt att ha den som preset och inte behöva klicka sig förbi massa oväsen på am och fm bandet.

Tack för hjälpen!
Karl Johan Nilsson
User avatar
dawwe1974
Posts: 46
Joined: 02 Jun 2015, 22:51
Firstname: David
Surname: Fareby
Location: Skövde

Re: Möjligt att ha bluetooth som preset i R-Link? Clio 13

Post by dawwe1974 »

Svampen wrote:Tjena!

Ny här och hoppas att jag kan få hjälp med en liten irriterande sak.

Det är nämligen som så att jag lyssnar på podcasts o musik över bluetooth till R-Link när jag pendlar. Problemet är att så fort jag startar bilen igen efter avslutat färd så defaultar den en frekvens på AM bandet. Och det låter såklart förjävligt och man måste leva med det oljudet till bluetooth enheten har anslutits igen.

Min fråga är: Kan man sätta bluetooth som preset i R-Link så att media systemet är tyst?

Det vore väldigt skönt att ha den som preset och inte behöva klicka sig förbi massa oväsen på am och fm bandet.

Tack för hjälpen!
Hej!
Jag har ett tidigare liknande problem, dock hamnar min på radio FM efter varje omstart av bilen. Jag kollade med killarna på Bilia om problemet och de sa att systemet gör omstart varje gång bilen slås av och default läget är radion vid uppstart. De trodde inte det går att ställa in annat. Krävs nog en omprogrammering av R-linken. Hittar du lösning så hör av dig.

Skickat från min F8131 via Tapatalk
David Fareby, Skövde

Ägde en: Renault Clio Sport Tourer GT -15
Tidigare ägare av: Renault Espace -06 2.2 dci.

- Man glömmer aldrig sin första bil och sin första kvinna
Post Reply