Renault Megane RS Trophy "Dags för service"

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
RenaultMeganeRS
Posts: 2
Joined: 09 Jun 2021, 18:12
Firstname: Klas
Surname: Schagerström

Renault Megane RS Trophy "Dags för service"

Post by RenaultMeganeRS »

Hej,

Är ny på detta forum. Jag äger en Megane RS Trophy -19. Gjorde service vid 2600 mil (1 år sedan sist) för ca 2 månader sedan drygt. Allt har varit frid och fröjd fram till idag, 300 mil efter servicen. Fick meddelande "Dags för service" utan förvarning och tänkte att serviceteknikern glömt nolla. Åkte till stället jag servat på, Bilmånsson och frågade om de kunde släcka lampan. Sagt och gjort.

Nu senare på eftermiddagen körde jag en längre tur för att efter en stund återigen få upp samma meddelande, "dags för service". Hur är detta möjligt?

Jag vet att Renault har någon slags mätare som gör att service dyker upp tidigare om man kört hårt, men så hårt har jag inte kört och det rör sig dessutom bara om 300 mil sedan servicen. [smilie=07.gif]
RenaultMeganeRS
Posts: 2
Joined: 09 Jun 2021, 18:12
Firstname: Klas
Surname: Schagerström

Re: Renault Megane RS Trophy "Dags för service"

Post by RenaultMeganeRS »

Såg nu på "My Renault"-hemsidan att det inte ser ut som att de dokumenterat servicen där. Finns fortfarande en service som ligger sedan mars 2021 (ungefär när jag gjorde den) där exakt de grejer som gjordes vid senaste servicen står med. Kan det vara så att serviceteknikern måste in i My renault och dokumentera för att den inte ska upprepa servicemeddelandet?
Post Reply