Nya frågor!

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Michailoff
Posts: 6
Joined: 11 Apr 2010, 20:39
Location: Norrköping

Nya frågor!

Post by Michailoff »

Väntar fortfarande på att någon ska ha förbarmande över mina tidigare frågor om dragkrok med mera...
Men en annan sak jag undrar över är hur man kan veta om bilen är utrustad med autoupplåsning av dörrarna? Har bara ett nyckelkort och på den finns bara en knapp för låsning och en för upplåsning. Det ska väl vara en knapp till, eller? På dörrhandtagen finns en instansad symbol som kan betyda autoöppning kanske? Förra ägaren letar efter ett kort till men det finns inte än i alla fall... Kan det varit så att man bara hade automatik på det ena kortet?

För övrigt snedsliter bilen däcken något enormt, framvagnsinställning beställd å det snaraste. Men det är ju ett problem som kan komma på vilken bil som helst.

Annars är det en dunderskön bil.

Förresten, finns det någon lista monterad i bilen över vilken extrautrustning den har?
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Re: Nya frågor!

Post by Joakim16v »

Det har ryktats om att man i handskfacket ska kunna se utrustningsnivå, ex. privilege el. dyl, men vad det innebär i faktiskt utrustning står inte, dessutom säger ju inte det om bilen hade ytterligare tillval.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
User avatar
Stymie
Posts: 3611
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Nya frågor!

Post by Stymie »

Med för- och efternamn i signaturen ökar chansen till svar. Gå till Kontrollpanel -> Profil -> Signatur och skriv in...
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Michailoff
Posts: 6
Joined: 11 Apr 2010, 20:39
Location: Norrköping

Re: Nya frågor!

Post by Michailoff »

Stymie wrote:Med för- och efternamn i signaturen ökar chansen till svar. Gå till Kontrollpanel -> Profil -> Signatur och skriv in...
Jag HAR fyllt i det! Men tydligen lyckats bocka av nånstans så det inte syns. :(

Svårt att förstå att en sån sak ska göra att man inte kan få några svar... Så lågt i tak kan det väl inte vara, eller? Förlåt mitt misstag, ska inte ske igen!
Mikael Sandberg
User avatar
Stymie
Posts: 3611
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Nya frågor!

Post by Stymie »

Det är lugnt :-) Välkommen till forumet

Det du kallar autoupplåsning är antagligen "keyless entry" du menar, dvs en upplåsning av dörrarna då man för in handen i handtaget. Det kräver extrautrustning. Nyckelsymbolen på förardörrhandtaget visar bara att man kan komma in med nödnyckeln under kåpan. Om du har en expressionutrustad bil så har du antagligen inte keyless entry funktionen. Bilar med Privilegepaketet eller högre har keyless entry.

Utöver Keyless entry finns en nivå till på utrustningen, dvs handsfree. Då behöver man inte ens stoppa in kortet i kortläsaren för att kunna starta, köra och stoppa. Det räcker då att man har kortet i fickan.

Se denna tråd för lite mer info:
http://crs-forum.16v.se/viewtopic.php?t=9416
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Michailoff
Posts: 6
Joined: 11 Apr 2010, 20:39
Location: Norrköping

Re: Nya frågor!

Post by Michailoff »

Stymie wrote:Det är lugnt :-) Om du har en expressionutrustad bil så har du antagligen inte keyless entry funktionen. Bilar med Privilegepaketet eller högre har keyless entry.
Tack!
De där paketen verkar lite rörigt. Är det det som står inlagt på insidan av handskfacket? Kommer inte ihåg just nu vad det står i den jag ev ska köpa.
Vilka olika paket fanns det på en Laguna II som verkar vara en 02:a men uttagen sent 01. (Transportstyrelsen skriver 01 men Mekonomen skriver 02)
"Min" bil har halvlädersäten, xenon och en enkel färddator under hastighetsmätaren.
Men det finns ingen farthållare och ingen pratande kvinna till exempel. Är det sannolikt den lägsta utrustningsnivån då kanske?

Det största problemet just nu verkar vara dragkroken, den går inte att få in tillräckligt långt!
Mikael Sandberg
Michailoff
Posts: 6
Joined: 11 Apr 2010, 20:39
Location: Norrköping

Re: Nya frågor!

Post by Michailoff »

[/quote]

Men det finns ingen farthållare och ingen pratande kvinna till exempel. Är det sannolikt den lägsta utrustningsnivån då kanske?

[/quote]

Jo, en pratande kvinna har jag ju i bilen ibland förstås... Jag menade den INBYGGDA pratande kvinnorösten! 8) :lol:
Mikael Sandberg
Post Reply