Regnar in i Clio -01

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
SCJ539
Posts: 2
Joined: 17 Aug 2011, 20:57
Location: Lindome

Regnar in i Clio -01

Post by SCJ539 »

Min Clio tar in vatten jämte bakluckan. Jag har tätat de båda "brickclipsen" som ska stötta "dämphornen" på bakluckan så det har blivit bättre och jag har knött i en remsa butylgummi mellan gummilisten och falsen. Jag ser att vattnet droppar längs plåten på insidan av höger "c-stolpe". Det kommer in någonstans ovanför hatthyllans nivå. Jag blir skogstokig för där finns ju inga hål i karossen på den nivån!

När jag satte mig i bagaget och lät sonen spola vatten på bilen så såg jag - ingenting...

Någon som känner igen och kan tipsa?
Fredrick Hedén
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Regnar in i Clio -01

Post by mange »

Vet att när det var nya så var det några som hade problem med tätningslisten runt bakluckan. Den som sitter i karossen. kolla den
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Starbright
Posts: 1058
Joined: 14 Jan 2011, 22:12
Firstname: Johnny
Surname: Søderstrøm
Location: Siggerud ( Norge)

Re: Regnar in i Clio -01

Post by Starbright »

Lättast att få fram felet är ju givetvis att spola vatten på den.. men ta en liten skvätt diskmedel på bilen först.. detta gör nämligen att ytspänningen försvinner.

Hur ser det ut med Mittre bromsljuset på dem där bilarna? Sitter det fast med typ 2 clips bakom ett par gummiluckor? om det e så kolla att inte tätningslisten till denna lyckta e trasig, har varit med om nya bilar med vattenläckage där detta varit felet
Johnny Söderström
mrjigo
Posts: 1
Joined: 20 Jun 2012, 14:19
Location: Hässleholm

Re: Regnar in i Clio -01

Post by mrjigo »

SCJ539 wrote:Min Clio tar in vatten jämte bakluckan. Jag har tätat de båda "brickclipsen" som ska stötta "dämphornen" på bakluckan så det har blivit bättre och jag har knött i en remsa butylgummi mellan gummilisten och falsen. Jag ser att vattnet droppar längs plåten på insidan av höger "c-stolpe". Det kommer in någonstans ovanför hatthyllans nivå. Jag blir skogstokig för där finns ju inga hål i karossen på den nivån!

När jag satte mig i bagaget och lät sonen spola vatten på bilen så såg jag - ingenting...

Någon som känner igen och kan tipsa?
Hej
jag har exakt samma problem som du hade/har. Har du kommit underfund med problemet? Hör gärna av dig isåfall för jag kan inte hitta var vattnet kommer in.

MVH
Renault99
Post Reply