Min fransyska slutade fungera...

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Min fransyska slutade fungera...

Post by vargen »

Eller rättare sagt rann det vatten från takkonsollen i Lagunan när vi kom ut från bion ikväl.. centrallåset/immobilizern ville inte fungera, fick ju iofs prova att använda nyckeln som vanligt (upptäckte att förardörrn inte går att låsa utifrån om man använder nyckel) och ett sådant där kodkort fick jag aldrig trots påstridigheter till SAAB (där jag köpte bilen).

Så nu blir det väl en bärgare imorgon.. ska undersöka om jag kan slänga räkningen i ansiktet på SAAB-folket oxå.. eller om försäkringsbolaget får ta det.

F*N så arg jag är just nu alltså..
speciellt på fransmän som inte kan bygga bilar för vårat klimat..
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Det brukar ofta vara gummitätningen runt antennen som har fått stryk...tex antennen har fastnat lite när man backar ur garage eller liknande...blir ett jäkla bryt på den då ....
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

yes, skulle tro det.. har väntat på den där koden från Renault hela dagen, börjar bli dyrt med parkeringspengar... hoppas bara det finns något enkelt sätt att torka upp runt mottagaren..
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

så, nu står bilen "hemma" igen.. funkade finfint idag.. har även fått koden till framtida missöden. Det rann vatten ur konsollen när jag tog bort den.. kan ju bara vara kondens men.. hsh så tänkte jag silikona under gummit på utsidan, om nån inte har något att invända..


Har lånat ett garage så den ska få torka upp till imorgon..
Lasse Laguna
Posts: 4
Joined: 22 Jan 2004, 10:40

Post by Lasse Laguna »

Tjaba vargen
Är ny både här på forumet och som renault ägare. Har haft lite problem med koder o nycklar o sk*t jag med.
Nu undrar jag,vad är det för koder du pratar om?Ska man ha nåt papper med koder till bilen eller?
mvh: Lasse Laguna
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

-censurerat- Hur man fixar koden.. maila om nån vill veta hur..
Arctic_1
Posts: 168
Joined: 24 Feb 2004, 21:13
Location: Norway

Post by Arctic_1 »

Nu pratar du om functioner som bara finns på rxe??. jag har en rt..
Post Reply