Motorfästen lösa?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
tjoa
Posts: 22
Joined: 07 Jan 2004, 12:56

Motorfästen lösa?

Post by tjoa »

Ibland när jag gasar på eller släpper gasen snabbt så känns det som det är en fördröjning..svårt att beskriva men det det blir en ryckig gång,ett ryck bara sen är allt som vanligt.Har funderat på om det är nått motorfäste som har gått men jag har kollat in dom och man ser inget fel direkt.Känns som motor/växellåda far fram och tillbaka vid gas/gasuppsläpp.Har haft huven uppe och kollat om motorn gör några större rörelser vid till uppstart på ettan, men tycker att det ser normalt ut.Kan det vara nått i transmissionen som "hugger".
Koppling tar som den ska,och det har varit så hät de senaste 2 åren säkert så det borde inte vara nått med kopplingen.
Nån som känner igen problemet ?
/Johan
tjoa
Posts: 22
Joined: 07 Jan 2004, 12:56

Post by tjoa »

Glömde att nämna att det är en R5 GTE-89...

/Johan
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

kolla motorfästena vid både vxllåda och vid generatorn oftast så har gummit släppt på en av sidorna på själva fästet. lättast är att ta ett fäste i taget
User avatar
Racer X
Posts: 238
Joined: 12 Oct 2003, 19:28
Location: Sweden
Contact:

Post by Racer X »

hehe hade samma problem med min clio 1,4 rt och felet ligger i det bakre motorfästet... som håller både motor och låda tror jag.. volvo ville ha 1200 kr för det lilla fästet så jag bad farsan att bygga ett eget med lite hårdare gummibussning.
http://home.tiscali.se/avdic1/faste2 http://home.tiscali.se/avdic1/faste

den vänstra är den nya grövre. Bussningen som sitter i orginal är för klen helt enkelt. Men nu så blir mina växlingar mycket bättre och det är ju ett plpus, drog en volvo 850 häromdan... helt godkänt för en 1,4 liters liten clio hehe :)
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

på femmorna brukar det vara det vänstra fram som ger sig,utav min vetskap i alla fall.benny har det för 200kr eller nått liknande , han har även det som sitter i mitten i bak me men det går nog aldrig sönder utan blir "sunkigt" mest
Post Reply