Startproblem vid varm motor, Renault R19TXE

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
LJN
Posts: 2
Joined: 17 Jan 2004, 17:55
Location: Sweden

Startproblem vid varm motor, Renault R19TXE

Post by LJN »

Min Renualt R19TXE årsmodell -91 startar inte om den är varm efter en körning på någon mil. Tex. om jag stannar och tankar, därefter går den inte igång, försöker med full gas och alla "trix"

Får den sen stå någon timme så startar den perfekt och det gör den även vid kraftig kyla också.

Några ideér eller tips?
LJN
Posts: 2
Joined: 17 Jan 2004, 17:55
Location: Sweden

Post by LJN »

-Kan det vara knacksensorn som spökar, plasthöljet på den har spruckit?

/Lennart
lljungberg
Posts: 151
Joined: 17 Aug 2003, 15:57
Location: Sweden
Contact:

Post by lljungberg »

Kan vara tändmodulen om R19 har det, brukar strula i värme på vissa andra bilar nämligen.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by LJN</i>
<br />-Kan det vara knacksensorn som spökar, plasthöljet på den har spruckit?

/Lennart
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">kan vara temp givare...jag har samma problem på min ena gte...den går att starta om man inte släpper nyckeln innan den har startat ordentligt,som är svårare ,man tror att den startar och släpper,men den dör,så har man problem.......
zod
Posts: 88
Joined: 19 Oct 2004, 19:10
Contact:

Post by zod »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">kan vara temp givare...jag har samma problem på min ena gte...den går att starta om man inte släpper nyckeln innan den har startat ordentligt,som är svårare ,man tror att den startar och släpper,men den dör,så har man problem.......
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Har haft samma problem med min GTE. Lustigt och något irriterande fel!
Vilken tempgivare menar du? Jag har precis bytt vattentempgivaren men lufttempgivaren är inte särskilt ny.
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Det problemet är ett vanligt fel på denna motor ! JAg hade även detta fel på min GTE och det är en temgivare som sitter framtill på motorn på höger sida sett framifrån ! Den kostar ca 200:- hos benny och är enkel att byta. Detta fel har tagits upp tidigare på forumet. Så sök så hittar du mer info om detta fenomen !

Lycka till
Post Reply