Oljemätare på Clio 16v -91

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
ultraz
Posts: 94
Joined: 19 Jan 2004, 18:21
Location: Sweden

Oljemätare på Clio 16v -91

Post by ultraz »

Mätarna som anger oljetemp och mängden olja på min Clio 16v verkar ha gett upp. Någon som möjligtvis har en aning om vad jag kan göra för att få bukt med problemet?

Tacksam för all hjälp
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Oljenivå-mätaren ska var i botten när du kör. Dock när du slår på "stora" tändningen ska den glida upp till rätt nivå - sen när du startar bilen ska den glida ner till botten eftersom nivån inte kan mätas när oljan i motorn far runt.

Oljetempen kan bero på givaren som går ner i tråget.
Kolla även säkringarna...
/j
ultraz
Posts: 94
Joined: 19 Jan 2004, 18:21
Location: Sweden

Post by ultraz »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by joel</i>
<br />Oljenivå-mätaren ska var i botten när du kör. Dock när du slår på "stora" tändningen ska den glida upp till rätt nivå - sen när du startar bilen ska den glida ner till botten eftersom nivån inte kan mätas när oljan i motorn far runt.

Oljetempen kan bero på givaren som går ner i tråget.
Kolla även säkringarna...
/j
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Tack för hjälpen. Oljenivåmätaren ligger som en död sill på botten av en burk hela tiden, den vägrar att röra sig oavsett tändningsläge...
Ska kolla säkringarna.
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

Hade fel på min temp mätare, så jag tänkte mäta den du det var lögni hela helvetat att komma åt kontacktstycket bara och ännu mindre risk att kunna få loss kontakten ska du ha loss kontakten måset man nog lossa kylaren..
Post Reply