Laguna

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
peter
Posts: 15
Joined: 28 May 2003, 22:53
Location: Sweden

Laguna

Post by peter »

Har: Laguna Automat -98 Problem: Elakt ljud när jag svänger, gasar jag på lite låter det som om vänstra hjulet,drivaxel och annat därikring är på väg att lämna "moderskeppet"? Ägnat en stor tid till tidigare erfarenheter här på forumet och undrar om detta ljud kan härröra från motorfäste/n+ tydligen verkar det som om en hel del fått sina problem lösta via detta. Alternativen annars som jag ser; hjullager eller drivaxeln. Spelar det ngn roll om det är manuell el. automatlåda?
/peter
peter
Posts: 15
Joined: 28 May 2003, 22:53
Location: Sweden

Post by peter »

Låter ungefär som nåt som ligger emot typ hjulet samt ökar med hastigheten. Svårt att likna men vad sägs om: "skratch-skratck-skratch" osv under tiden som man svänger. Uttala dessa ord om och om igen, med lite gas så blir denna ljudbeskrivning naturligtvis då snabbare. Känns som man ej vill fortsätta, vad göra, törs jag köra med den eller är det dumt kanske?
/peter
DH-Laguna
Posts: 42
Joined: 23 May 2003, 23:17

Post by DH-Laguna »

Hej
Kolla hjullagrena också. Jag hade problem med det på en tidigare bil (förvisso en Volvo men ändå). Hjullagret var så slitet att hela hjulet åkte i sidled och tog i.
Har du använt rätt bultar till hjulen?
Post Reply