delar sökes!!

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
lis77
Posts: 10
Joined: 18 Oct 2012, 12:53
Location: Lund

delar sökes!!

Post by lis77 »

Hej!
Sitter och googlar runt för att se lite ungefärliga kostnader men så tänkte jag att jag kastar in det här och ser om någon kanske sitter och trycker på några bildelar :wink:

positionslykta fram vänster, ur funktion
färdbroms hjulbroms fram (bromsverkan pulserande) hmm...direkt från protokollet så de som kan får översätta det :)
strålkastare glas, fram, båda sidor, skadat
läckage på avgassystem...bäst att få det svetsat??

Är inte så stora grejer väl?? hmm ingen aning nämligen men har en månad på mig, sen ombesiktning!
Tacksam för svar från någon som har el vet om det är stora saker att göra vid..tänker mest på bytet av strålkastare och glasen fram på bilen!

/Elisabeth :?
Elisabeth Svensson
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: delar sökes!!

Post by Tony »

lis77 wrote:Hej!
Sitter och googlar runt för att se lite ungefärliga kostnader men så tänkte jag att jag kastar in det här och ser om någon kanske sitter och trycker på några bildelar :wink:

positionslykta fram vänster, ur funktion
färdbroms hjulbroms fram (bromsverkan pulserande) hmm...direkt från protokollet så de som kan får översätta det :)
strålkastare glas, fram, båda sidor, skadat
läckage på avgassystem...bäst att få det svetsat??

Är inte så stora grejer väl?? hmm ingen aning nämligen men har en månad på mig, sen ombesiktning!
Tacksam för svar från någon som har el vet om det är stora saker att göra vid..tänker mest på bytet av strålkastare och glasen fram på bilen!

/Elisabeth :?
Beror på vilken bil du har :wink: :?: :D
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
lis77
Posts: 10
Joined: 18 Oct 2012, 12:53
Location: Lund

Re: delar sökes!!

Post by lis77 »

jaha måste man veta de me :wink: nä men trodde det stod eller syntes kring det förra jag skrivit men jooo de är en Renault Laguna -99 :)
Elisabeth Svensson
User avatar
MartinB
Posts: 131
Joined: 13 Jan 2011, 14:09
Location: Malmö

Re: delar sökes!!

Post by MartinB »

Strålkastarna kan man ev. hitta på Returbilen om du är händig med verktyg. Enl. hemsidan står det tre Laguna av samma generation som din i Malmö och två i Helsingborg.
Annars kan man söka i Bildelsbasen efter delar hos bilskrotarna. Verkar finnas några stycken hos Arons i Malmö, ett gäng hos SD bilskrot i 046 nånstans.

Tillgången varierar lite med vilken sort det ska vara, jag ser nu att det finns antingen med blinkers eller utan, beroende på årsmodell.
Men det reder du nog ut :-)
Martin Bjelk
Megane CC -04
lis77
Posts: 10
Joined: 18 Oct 2012, 12:53
Location: Lund

Re: delar sökes!!

Post by lis77 »

va bra...tack!! ska kika runt men tror inte vi åker säkert om jag själv ger mig på att byta :) men om jag ordnar delar så ska det nog gå med ngn kunnig :)

Tack för tipsen!!
Elisabeth Svensson
Post Reply