Renault Clio 1.4i RT -99 E7J kamremsbyte

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Borgan79
Posts: 15
Joined: 05 Feb 2004, 22:30
Location: Sweden
Contact:

Renault Clio 1.4i RT -99 E7J kamremsbyte

Post by Borgan79 »

Har nyligen köpt mig en Renault Clio 1.4i RT med motor E7J. Jag undrar om det är svårt att byta kamrem på den ?? Någon som har någon reperationsmanual på detta ? Tacksam för svar.
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

Svårt och svårt, det händer ju rätt så mycket tråkiga grejer om man sätter remmen fel, sen ska man ha ett spciellt verktyg för att kolla så remmen är rätt spänd.

Men det beror ju på om du har bytt nån kam rem på nån annan bil innan??
Borgan79
Posts: 15
Joined: 05 Feb 2004, 22:30
Location: Sweden
Contact:

Post by Borgan79 »

Jag har bytt på en Volvo 240 B21:an. men där har man ju hur mycket utrymme som helst. Frågade en kompis på Bilia om han ville göra det för en tusing, men det ville han inte åta sig hee.. men egentligen. Om man har kvar stiften och komp och markerar Kamaxel och vevaxel, så borde det väl inte bli fel så länge ens egna markeringar stämmer. eller ??
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Borgan79</i>
<br />Jag har bytt på en Volvo 240 B21:an. men där har man ju hur mycket utrymme som helst. Frågade en kompis på Bilia om han ville göra det för en tusing, men det ville han inte åta sig hee.. men egentligen. Om man har kvar stiften och komp och markerar Kamaxel och vevaxel, så borde det väl inte bli fel så länge ens egna markeringar stämmer. eller ??
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">nej om du markerar hur dreven står med märken i blocket och på dreven ,och sedan byter remmen ,och dreven inte har ändrat sig blir det rätt.
Borgan79
Posts: 15
Joined: 05 Feb 2004, 22:30
Location: Sweden
Contact:

Post by Borgan79 »

precis! Verkar jäkligt trångt å bökigt å komma åt men men. Får se om jag ger mig på det!
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

Så svårt är det ju inte jag bytte ju på min 16V
Post Reply