R19, "Vit rök"

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
tom123456
Posts: 59
Joined: 29 Jan 2004, 12:46
Location: Sweden

R19, "Vit rök"

Post by tom123456 »

Hej
När jag kör min R19 så känns det som att den avgasar mer än andra bilar som bör vara i samma klass/årsmodell. Röken kanske inte är överdrivet mycket som kommer från avgasröret men den är vitaktigt. Är det så enkelt att det bara är kallt ute eller är det något som behöver bytas, luftfiltet etc.?

// Tom
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

-Vit låter mer som topp-packning har gett upp
tom123456
Posts: 59
Joined: 29 Jan 2004, 12:46
Location: Sweden

Post by tom123456 »

Hej
Tack för ditt svar. Ja vit och vit, så vit som man ser på andra äldre bilar nu på vintern. Är topp-pakningen något allvarligt/dyrt att åtgärda?

// Tom
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by tom123456</i>
<br />Hej
Tack för ditt svar. Ja vit och vit, så vit som man ser på andra äldre bilar nu på vintern. Är topp-pakningen något allvarligt/dyrt att åtgärda?

// Tom
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">om det är dyrt beror på vem som gör det,kolla om det går åt något vatten i kylarvätske behållaren..
Ante
Posts: 16
Joined: 03 Feb 2004, 10:19

Post by Ante »

Kolla om det ryker lika mycket när det inte är så kallt ute. Min Laguna ryker riktigt mycket när det är kallt,men nästan inte alls när det är varmare.
tom123456
Posts: 59
Joined: 29 Jan 2004, 12:46
Location: Sweden

Post by tom123456 »

Tony: Jag måste fylla på den, det är inte mycket kvar. Men om man inte vet vilken kylarvätska som är i hur gör man då, vill köra med cool elf men som sagt kan jag bara fylla på eller måste jag tömma den innan?

Ante: Jag tycker inte det ryker lika mycket vid varmare väderlek.

// Tom
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by tom123456</i>
<br />Tony: Jag måste fylla på den, det är inte mycket kvar. Men om man inte vet vilken kylarvätska som är i hur gör man då, vill köra med cool elf men som sagt kan jag bara fylla på eller måste jag tömma den innan?

Ante: Jag tycker inte det ryker lika mycket vid varmare väderlek.

// Tom
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">om du behöver fylla på regelbundet,så blir det nog till att lyfta toppen,det gör inget om du blandar,men bäst blir det om du tömmer hela systemet och fyller nytt.lite onödigt att göra det om topppackningen gått för då måste du ändå tömma vätskan.
reuten
Posts: 16
Joined: 19 Jan 2003, 20:10
Location: Sweden
Contact:

Post by reuten »

Det är nog lugnt, min R19 ryker som bara den när det är kallt och min topp mår bara fint!
tom123456
Posts: 59
Joined: 29 Jan 2004, 12:46
Location: Sweden

Post by tom123456 »

Det blir nog att lyfta toppen, är detta dyrt, tänkte lämna in den för detta (tummen nästan mitt i handen)
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

märkesvärkstad = dyrare ,Mindrevärkstad= billigare ,Godvän med kunskap = Bästa alt. Eller gör arb själv ingen att lasta framtida problem på .
emil
Posts: 5
Joined: 16 Aug 2003, 04:29
Location: Sweden

Post by emil »

God vän kan vara sämsta alternativet. Åk inte till Bilia dom skinnar dig, dom skulle ha 16000:- för jobb och matrial på tantens Espace jag gjorde det för 2000:- + en dag i garaget & då kostade planingen av toppen 900:-.14000:- i dags lön är g*****t bra lön, & jag tror inte att jag är en bättre bilmek en killarna på Bilia.
Post Reply