Hjälp med vad som ingår i 9000 mil service Clio

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Ajson
Posts: 66
Joined: 17 Sep 2008, 12:00
Location: Borlänge

Hjälp med vad som ingår i 9000 mil service Clio

Post by Ajson »

Skulle vara tacksam om någon kunde berätta för mig vad som ingår i 9000 mil servicen för en Clio 1,2-04.

Sitter någon med en lista/protokoll på vad som ingår vid de övriga intervallen vid tex 12000 mil så vore det kanon att få reda på det med..

Jag har nämligen nyss köpt denna bil och har inte fått med några tidigare serviceprotokoll osv.. ser bara stämplarna i s-boken..
Anders Jansson
Starbright
Posts: 1058
Joined: 14 Jan 2011, 22:12
Firstname: Johnny
Surname: Søderstrøm
Location: Siggerud ( Norge)

Re: Hjälp med vad som ingår i 9000 mil service Clio

Post by Starbright »

Hej!

9000 mila service har inga extra tillägg utöver kupéfilter. Evt kan denna service även innehålla att man lossar bromstrummorna och kontrollerar bromsbackarna.

normalt sett så byter man olja+filter+evt kupéfilter inkl protokollpunkter vid 3000,9000,15000, 21000 mil.

varje 6000 mil intervall 6k, 12, 18k osv) så skall tändstift och luftfilter bytas.

Varje 5 år/12000 mil skall Kamrem+vattenpump inkl drivremmar och spännare bytas.
man bör även byta både bromsvätska och kylvätska iom detta.

Tror att detta faktiskt brukar stå i serviceboken, men det kanske gäller lite nyare modeller, är inte helt säker.

För exakta serviceintervall och punkter får du nog vända dig till en verkstad för att få mer info.

Vh Johnny
Johnny Söderström
Ajson
Posts: 66
Joined: 17 Sep 2008, 12:00
Location: Borlänge

Re: Hjälp med vad som ingår i 9000 mil service Clio

Post by Ajson »

Suveränt!

Tack så mycket precis vad jag ville ha reda på.
Anders Jansson
Post Reply