Lambdasond Clio 16V

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Lambdasond Clio 16V

Post by mange »

Har varit och besiktat, fick konstiga avgsasvärden antagligen beroende på trasig lambdasond....Min fråga är nu ( sä jag slipper att leta) var sitter lambdasonden på 16 V...Vid kattten eller....
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

jo visst,innan katten.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

man kan få ändrade värden om man har läck på systemet..
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Ok... har inget läck på systemet så de blir väl till å byta lamdasond (och även en bromsslang)[:)].....tack för svaren.....
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

Jag tror det kan vara katten som är kass oxå,brukar hända på dom franske kollegorna pugg och citt,lamdan är ju rätt dyr eller?
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Jag tror inte att det är katten ( hoppas iaf att det inte är det) Lambdan kan man väl köpa från Biltema för ca 500 kr.
Per Håkansson
Posts: 45
Joined: 06 Feb 2004, 18:35

Post by Per Håkansson »

Om det skulle vara katten som är väck så åk till din lokala bilskrot 7av 10 säljer nya reservdelar där i bland kattar.
Pröjsade 1500:- för min till en fordjä**el jag hadde, Seglade sedan genom besiktningen med 0,0 på alla avgasvärden, Dock så måste den svetsas in på främre röret men det fixar vem som helst som kan lite svetsning.
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

det kan vara vad som helst, det är inte bara att byta lamdan och tro det blir bra sen, kolla om lamdan reglerar så vet du ju om den är kass eller inte sen kan du ju kolla om kattan är slut...
Post Reply