Renault Trafic -95, Startproblem

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
danielj
Posts: 1
Joined: 09 Aug 2013, 23:20
Location: Sthlm

Renault Trafic -95, Startproblem

Post by danielj »

Hej,

Jag har en Renault Trafic -95 (2.2l bensin) som har startproblem, bilen har stått stilla i 3mån men innan dess så var det inga problem.

Första startförsöket gick hur bra som helst och bilen fick stå på tomgång i 5min för att varmköra den (Hade innan bytt en slangklämma som var trasig så vill varmköra den för att lufta kylsystemet)

Sedan efter ca 5min så dog motorn och det gick inte att starta om den, bränslepumpen låter när jag slår på tändningen men den tänder inte på någon cylinder när jag försöker starta den.

Hade tyvärr inget löst täntdstift men försökte men en skruvmejsel i en tändkabel ligga när mot spjällhuset för att se om det blev någon gnista, men kunde aldrig se någon gnista.

Sedan efter kanske 15-30min dragande i sladdar/kontakter utan att hitta något så får jag igång den igen, så håller lite gas och gasar på lite när den kommer upp temp, sedan kunde jag köra någon kilometer för att sedan vid i en uppförsbacke så tvekar motorn lite och där efter vid ner växling så dog motorn igen utan att kunna starta den.


Någon som har något tips eller idé att kolla vidare på?
Daniel Jonsson
Post Reply