Ställa kammar och ventiler! PROBLEM...

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
werger
Posts: 20
Joined: 24 Nov 2007, 17:52
Location: Ängelholm

Ställa kammar och ventiler! PROBLEM...

Post by werger »

Hej vänner!
Jag lämnad min Clio 16v -92 till vad jag trodde var en seriös och kunnig bil verkstad för uppgradering i oktober 2012! Toppen fixades av topplocksverkstan i Lund, sen skull verkstaden jag lämnat bilen till skruva ihop bilen med lite vassare piper kammar! Någon stan har dom gjort fel och nu vill dom inte full följa.. Så här står jag nu med min älskade "mild seven" Clio som inte funkar!

Så jag behöver tips på vart jag kan lämna min bil! Och inga fler KLÅPARE!
Johannes Werger
Ängelholm

Clio 16v "cup"-92
Bmw M3 E30 -88
Brukshink-Golf
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Ställa kammar och ventiler! PROBLEM...

Post by Tony »

werger wrote:Hej vänner!
Jag lämnad min Clio 16v -92 till vad jag trodde var en seriös och kunnig bil verkstad för uppgradering i oktober 2012! Toppen fixades av topplocksverkstan i Lund, sen skull verkstaden jag lämnat bilen till skruva ihop bilen med lite vassare piper kammar! Någon stan har dom gjort fel och nu vill dom inte full följa.. Så här står jag nu med min älskade "mild seven" Clio som inte funkar!

Så jag behöver tips på vart jag kan lämna min bil! Och inga fler KLÅPARE!
vad behöver göras ?? hur mycket är gjort ? om toppen med ventiler är färdigt,är det ju bara lägga i kammarna skruva dit överfallen med ett tunt lager loctite, ställa in kamdreven med märkena uppåt. lägga på toppen dra åt bultarna, om du har köpt ställbara drev kan du justera efteråt med indikatorklocka att du har specat lyft i TDC. på med kamremmen som har 3vita streck en till varje kam och en till veven. klart
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
werger
Posts: 20
Joined: 24 Nov 2007, 17:52
Location: Ängelholm

Re: Ställa kammar och ventiler! PROBLEM...

Post by werger »

Det känns som dom gjort det i fel ordning, då dom började med att skrua dit toppen..
Johannes Werger
Ängelholm

Clio 16v "cup"-92
Bmw M3 E30 -88
Brukshink-Golf
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Ställa kammar och ventiler! PROBLEM...

Post by Tony »

werger wrote:Det känns som dom gjort det i fel ordning, då dom började med att skrua dit toppen..
går att göra så med gäller bara att kolvarna sitter på behörigt avstånd.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
werger
Posts: 20
Joined: 24 Nov 2007, 17:52
Location: Ängelholm

Re: Ställa kammar och ventiler! PROBLEM...

Post by werger »

Var och hämtade bilen idag! Så nu står den i alla fall inne i mitt garage, bara det känns rätt bra!
Nu ska jag bara hitta någon annan som vill ta över eller börja om där klåparna slutade..


Tony wrote:
werger wrote:Det känns som dom gjort det i fel ordning, då dom började med att skrua dit toppen..
går att göra så med gäller bara att kolvarna sitter på behörigt avstånd.
Johannes Werger
Ängelholm

Clio 16v "cup"-92
Bmw M3 E30 -88
Brukshink-Golf
Post Reply