oljud fram vagn..

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Arctic_1
Posts: 168
Joined: 24 Feb 2004, 21:13
Location: Norway

oljud fram vagn..

Post by Arctic_1 »

Har et oljud i framvagnen på ojamn vag, vad brukar det vara vid ca 10.000mil? har hort talas om nogot som brukar gå sønder men kommer inte ihåg vad det va, nån bussning vid et stabilisator stag kanske?. ps. oljudet e inte så stort ennu..
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Arctic_1</i>
<br />Har et oljud i framvagnen på ojamn vag, vad brukar det vara vid ca 10.000mil? har hort talas om nogot som brukar gå sønder men kommer inte ihåg vad det va, nån bussning vid et stabilisator stag kanske?. ps. oljudet e inte så stort ennu..
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">infästningen till krängningshämmaren är det nog då,den glappar nog och låter när du kör på gropig väg...
Arctic_1
Posts: 168
Joined: 24 Feb 2004, 21:13
Location: Norway

Post by Arctic_1 »

Jo det va något sånt jag hade hørt forut, kompliserad at byta? tenkte jag skulle hålla denna eminenta vagn i gott skick..
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

står om det i boken [:D] enligt "skiftnycklarna" är det inte så svårt..
Arctic_1
Posts: 168
Joined: 24 Feb 2004, 21:13
Location: Norway

Post by Arctic_1 »

Tackar! får nog kjøpa boken før jag provar mig på de mest avancerade arbeten då!.
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Infästningen som Tony nämnde, eller är det kanske bussningen som är slut?
Post Reply