GTE missljud

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
GTE NA
Posts: 51
Joined: 10 Jan 2004, 20:47

GTE missljud

Post by GTE NA »

Har börjat få ett tickande ljud från motorn antar att det är ventilerna som spelar mig ett spratt.Sen undrar jag om det har med oljans viskotet att göra? Kör med 10*40 del-syntet hoppas att det hjälper att byta olja?Vilken olja föredrar ni med att köra?
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by GTE NA</i>
<br />Har börjat få ett tickande ljud från motorn antar att det är ventilerna som spelar mig ett spratt.Sen undrar jag om det har med oljans viskotet att göra? Kör med 10*40 del-syntet hoppas att det hjälper att byta olja?Vilken olja föredrar ni med att köra?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">när bytte du olja sist??? det kan börja låta när den är gammal...jag kör på helsyntet olja..samma viskositet..
GTE NA
Posts: 51
Joined: 10 Jan 2004, 20:47

Post by GTE NA »

Olje byte är jag noga med bytte senast för 400mil sedan tycker bara det är konstigt att ljudet bara uppstår så plötsligt?Så du rekommenderar att jag ska köra på hel syntet istället?
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by GTE NA</i>
<br />Olje byte är jag noga med bytte senast för 400mil sedan tycker bara det är konstigt att ljudet bara uppstår så plötsligt?Så du rekommenderar att jag ska köra på hel syntet istället?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">jag vet inte vad som är bäst,det bara blev så att jag kör på helsyntet,elf competition eller vad den nu heter...ventilspelet är nog inte vad det borde vara.och det är inte kul att ställa in..brickor med rätt tjocklek,skall dit....men innan man gör det skall man slipa in ventiler och ventilsätena så det blir tätt och bättre flöde...
GTE NA
Posts: 51
Joined: 10 Jan 2004, 20:47

Post by GTE NA »

Okej får pröva med att byta olja först och hoppas det bara är det.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by GTE NA</i>
<br />Okej får pröva med att byta olja först och hoppas det bara är det.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">om det bara är 400 mil sedan ,kan det vara lite lyxigt..
GTE NA
Posts: 51
Joined: 10 Jan 2004, 20:47

Post by GTE NA »

Hade ändå planerat att byta framåt våren så lika bra att göra det nu istället den kan ju inte må bra av att gå på den oljan.
Post Reply