hilfe: Side lamps faulty ?!?!

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
belzebub
Posts: 50
Joined: 27 Jan 2004, 13:04
Location: Sweden
Contact:

hilfe: Side lamps faulty ?!?!

Post by belzebub »

Hej,
Jag fick ett "nytt" meddelande från min pratande Laguna härom dagen som sa "side lamps faulty".
Jag kan inte se att några lampor är trasiga, men den tjatar om felet iaf.
Är det någon som vet hur jag ska lösa detta ?
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by belzebub</i>
<br />Hej,
Jag fick ett "nytt" meddelande från min pratande Laguna härom dagen som sa "side lamps faulty".
Jag kan inte se att några lampor är trasiga, men den tjatar om felet iaf.
Är det någon som vet hur jag ska lösa detta ?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote"> har du kollat skylt belysningen?
belzebub
Posts: 50
Joined: 27 Jan 2004, 13:04
Location: Sweden
Contact:

Post by belzebub »

Jag ska kolla detta och se hur de beter sig.
tack för tipset.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

jag har för mig att min R25 säger något om positionsljusen eller något ,sådant fast på franska när skyltbelysningen är paj.
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Det brukar kunna vara trasig lampa någonstans. kollat parkeringsljuset ?? annars kan det vara "ärjat" någonstans.
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Det där är en klassisk grej med färddatorn i Lagunan. Tror det brukar vara skyltbelysningen. T.o.m. i Teknikens Världs begagnattest av Lagunan skriver man om just det meddelandet från färddatorn...
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

Side lights är parkeringsljus/positionsljus.. jag hade detta problem och det försvann när jag bytte ut i vänster fram (som var trasig).. men skyltbelysningen tror jag har något annat för jag har för mig att den varnade för något annat då samtidigt som side lights.. kan ta bort å prova imorgon.
belzebub
Posts: 50
Joined: 27 Jan 2004, 13:04
Location: Sweden
Contact:

Post by belzebub »

Jag provade att rycka lite i kontakterna till skyltbelysningen och så vips så slutade datorn tjata om det.
Tack för hjälpen !!!
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by belzebub</i>
<br />Jag provade att rycka lite i kontakterna till skyltbelysningen och så vips så slutade datorn tjata om det.
Tack för hjälpen !!!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">det va trevligt att det löste sig..
Post Reply