Laguna -98 relä bränslepump

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Dannä
Posts: 2
Joined: 26 Jul 2014, 12:46
Location: Kumla

Laguna -98 relä bränslepump

Post by Dannä »

Hej alla. Jag är helt ny som medlem här och ny som renaultägare.
Köpte en nybesiktad Laguna i maj i år och nu har jag problem.

Den startar inte!

Har hittat att felet är att relät till bränslepumpen inte slår till vid start.
Köpte då ett nytt relä och och då funkade det jättebra i en ca. månad. Sen samma problem igen men denna gång självläkte det. Provstartade dagen efter och då startade den så fint.
Igår 25/7 så hade vi äntligen packat hela familjen för en semesterdagstur men då startade den inte. Kände på relät och det klickar inte när man vrider på tändningen.
Har testat 5-56 och elektronikspray och provat både gamla och nya relät men den startar icke.

Har även testat att låsa och låsa upp med fjärrlåset så att inte startspärren krånglar men det hjälper inte.

Hjälp mig, snälla...vad är felet?
Dan Söderholm
User avatar
Stymie
Posts: 3611
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Laguna -98 relä bränslepump

Post by Stymie »

Har du kollat om du har styrspänning/-ström till reläet?
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Dannä
Posts: 2
Joined: 26 Jul 2014, 12:46
Location: Kumla

Re: Laguna -98 relä bränslepump

Post by Dannä »

Vet inte mellen vilka stift jag ska ha spänning men 12 volt får jag mellan två av stiften.

Två dagar efter att jag skrev dett inlägg så testade jag att starta igen och då hoppade dem igång
Utan att jag hade fixat med något. Den gick hur bra som helst i ett par dagar men idag står den still igen...
Dan Söderholm
Post Reply