Renault megane 02 startar ej efter att fläktrem gått av

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
daniel_forsmark
Posts: 2
Joined: 28 Jul 2014, 07:41
Location: Sala

Renault megane 02 startar ej efter att fläktrem gått av

Post by daniel_forsmark »

Hej,

Jag tror ämnet säger det mesta. Fläktremmen/generatorremmen, vad man nu vill kalla den, frasade upp sig igår och bilen stannade straxt efter det. Jag har bytt remmen men bilen startar fortfarande inte.

Startmotorn går runt men det låter som om motorn inte får nån soppa. Det verkar inte läcka något nånstans. Jag hör inte att bränslepumpen går i gång så jag misstänker den men jag vet inte hur det skulle kunna ha att göra med att fläktremmen gick av.

Vad tror ni? Är det bränslepumpen och verkar det logiskt eller ett ordentligt sammanträffande?
Daniel Forsmark
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Renault megane 02 startar ej efter att fläktrem gått av

Post by Tony »

daniel_forsmark wrote:Hej,

Jag tror ämnet säger det mesta. Fläktremmen/generatorremmen, vad man nu vill kalla den, frasade upp sig igår och bilen stannade straxt efter det. Jag har bytt remmen men bilen startar fortfarande inte.

Startmotorn går runt men det låter som om motorn inte får nån soppa. Det verkar inte läcka något nånstans. Jag hör inte att bränslepumpen går i gång så jag misstänker den men jag vet inte hur det skulle kunna ha att göra med att fläktremmen gick av.

Vad tror ni? Är det bränslepumpen och verkar det logiskt eller ett ordentligt sammanträffande?
Med stor sannorlikhet har kamremmen slitits av när generatorremmen gick av, så det är nog ventilsallad
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
daniel_forsmark
Posts: 2
Joined: 28 Jul 2014, 07:41
Location: Sala

Re: Renault megane 02 startar ej efter att fläktrem gått av

Post by daniel_forsmark »

Hur förklarar det att bränslepumpen inte går igång?
Daniel Forsmark
jannas
Posts: 5
Joined: 11 Aug 2013, 14:37
Location: Arnäsvall

Re: Renault megane 02 startar ej efter att fläktrem gått av

Post by jannas »

var samma för mig! plockade bort kåpan till kamremmen o såg då att den även gått! :(
jan-åke sohlin
Post Reply