Tank och grenrör till GTE... och lite annat

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
joaan245
Posts: 6
Joined: 05 Mar 2004, 09:03

Tank och grenrör till GTE... och lite annat

Post by joaan245 »

Hur byter man tanken på en R5????
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

Lossar skruven, ser till att den är hyffsat tömd innan,skämt och sido tror den sitter på typ 4 skruv eller nåt liknande,lägg dig under och kolla.Glöm inte att koppla ur elen på ovan sidan innan du släpper ner tanken.
joaan245
Posts: 6
Joined: 05 Mar 2004, 09:03

Post by joaan245 »

Men går det att lirka den runt bakaxeln eller hur funkar det?
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

öööööh. vet inte faktist,har inte gjort det på min.är det påfyllnings röret som tar i om man släpper på tanken eller,ta i jäklar skaka o grejja,.
nån som har erfarenhet och kan hjälpa till?
joaan245
Posts: 6
Joined: 05 Mar 2004, 09:03

Post by joaan245 »

En annan sak när jag ändå är på gång med skrivandet. Jag har haft en GTE för ett tag sen som jag var tvungen att skrota[V] pga en gammal gubbes oförmåga att köra rätt i rodeller. Hur som helst jag var tvungen att byta grenrör på den pga av att det sprack i svetsarna om den nu är svetsad. Är det fler som har haft problem med det? En till sak med avgaserna, 2-1 röret rostade det hål på, är det oxå ett förkommande R5 problem?

PS. En -88:a var det DS
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Mitt extraktor original rör på GTE:n sprack i svetsarna också. Det var bara att svetsa ihop igen och köra med =)
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

vilken tank menar du stora eller lilla??..dela på röret mellan dom två tankarna,så är den typ bara att ta ner den stora tanken,sitter på fyra fastrostade skruvar,plus några slangar...har inte råkat ut för att grenröret spruckit ännu.
tjoa
Posts: 22
Joined: 07 Jan 2004, 12:56

Post by tjoa »

Har bytt grenrör,12-1300:- tror jag röret kostade.

/Johan
Post Reply