kangoo 4wd 1,9d -04 missljud

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
martinotto
Posts: 3
Joined: 08 Sep 2014, 21:29
Location: åsele

kangoo 4wd 1,9d -04 missljud

Post by martinotto »

Bilen jag har, har ett misslud i fart mellan 80-90km/h. Ljudet är ett surrande vibrationsljud under bilen, det är inte konstant utan låter som i intervaller. Låter även med friläge och/eller kopplingen nertryckt och som sagt endast i ovan nämnda hastigheter. Känns inte i ratten utan nånstans under bilen. Förslag någon?
Martin ottosson
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: kangoo 4wd 1,9d -04 missljud

Post by Tony »

martinotto wrote:Bilen jag har, har ett misslud i fart mellan 80-90km/h. Ljudet är ett surrande vibrationsljud under bilen, det är inte konstant utan låter som i intervaller. Låter även med friläge och/eller kopplingen nertryckt och som sagt endast i ovan nämnda hastigheter. Känns inte i ratten utan nånstans under bilen. Förslag någon?
Ja kardan.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: kangoo 4wd 1,9d -04 missljud

Post by Robin »

Alltid kardan =)

Dom här har dessa axlar på lager vill jag minnas.

http://www.junggrensmotorteknik.com/
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
martinotto
Posts: 3
Joined: 08 Sep 2014, 21:29
Location: åsele

Re: kangoo 4wd 1,9d -04 missljud

Post by martinotto »

mycket riktigt, problemet verkar va att hardyskivan är trasig. hållit på och leta runt men det enda jag kommit fram till verkar va att den inte säljs separat, kan det verkligen stämma? är ju bara några bultar och släppa ner axeln för och byta den. ingen som vet om det går att få tag i utan att köpa en hel kardan?
Martin ottosson
Baggis
Posts: 850
Joined: 01 Sep 2009, 07:39
Location: Kalix

Re: kangoo 4wd 1,9d -04 missljud

Post by Baggis »

Jag har sett sådana säljas separat men minns tyvärr inte var det var... Möjligen kan det ha varit http://davemacprops.co.uk/dmphome.html
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Post Reply