Lambasond kontakten sitter var?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
zerotonine
Posts: 80
Joined: 13 Mar 2003, 20:14
Location: Sweden
Contact:

Lambasond kontakten sitter var?

Post by zerotonine »

hello!

Hittar inte vilken kontakt i motorumet som går till Lambasonden. Det är så att jag köpt en motor med kabelstam men hittar inte viklen kontakt som den ska kopplas in till... Clio 1.8i 16v -91

MVH
Sam B
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

letar du efter bilens kabel eller ifrån kabelhärvan?..eftersom du har en gte så satt ju lambdan på grenröret,vilket med all säkerhet inte sitter kvar i bilen så om du letar efter bilens kabel så får du leta på det gamla grenröret,var den sitter på kabelhärvan kan inte vara så lätt förklarat....
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Min lambda satt på främre röret precis under bilen. Kabeln var lite längre än alla och följde med under. Den satt på den del som går till startmotorn har jag för mig. Fast på GTE:n är det en en tåtars medan 16v har den med tre. Men det spelar iofs ingen större roll. Det är bara förvärmningen.
zerotonine
Posts: 80
Joined: 13 Mar 2003, 20:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zerotonine »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Robin</i>
<br />Min lambda satt på främre röret precis under bilen. Kabeln var lite längre än alla och följde med under. Den satt på den del som går till startmotorn har jag för mig. Fast på GTE:n är det en en tåtars medan 16v har den med tre. Men det spelar iofs ingen större roll. Det är bara förvärmningen.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Lambasonden viste jag var den satt =) Bara kablen som jag inte viste vilken det va, men det ska nog gå bra att hitta den nu då!

tack!
Post Reply