Espace 2005 (Electrical Fault)

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
gnask
Posts: 3
Joined: 30 Oct 2014, 11:46
Location: Hedemora

Espace 2005 (Electrical Fault)

Post by gnask »

Hej jag har en Espace 2005 bensin som ibland visar Electrical Fault i displayen och det klickar och tjattrar till vänster bakom ratten (låter som det kommer från där säkringarna sitter), jag har kollat alla säkringar, jordat ordentligt vid batteriet.

Det är som sagt bara ibland felet kommer och det har aldrig kommit under körning, bara vid start.

Bilen är helt död när detta händer och ibland hjälper det att "putta bilen" till ett annat ställe eller att skaka på lådan bakom batteriet där det sitter fler säkringar.

Ibland när felet uppstår så fastnar nyckeln i korthållaren.

Har sprayat elektronik spray där vid lådan bakom batteriet om det kunde vara dålig kontakt.. Men felet kvarstår.

Är detta ett vanligt fel? Någon som vet?

Ibland står det Electrical Fault och nån gång har det stått Immobilizer Fault.

Enligt OBD2 läsaren så finns inga fel.

MVH Svante
Svante Eriksson
0705771774
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Espace 2005 (Electrical Fault)

Post by Robin »

Låter som ett garanterat kontaktfel.

Jorfel eller kontaktfel till yttre säkringsboxen. Man får riva lite för att se. Lär inte hjälpa att spraya lite med kontaktspray utan du måste mer lokalisera felet. Men du är nog nära :)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
gnask
Posts: 3
Joined: 30 Oct 2014, 11:46
Location: Hedemora

Re: Espace 2005 (Electrical Fault)

Post by gnask »

Robin wrote:Låter som ett garanterat kontaktfel.

Jorfel eller kontaktfel till yttre säkringsboxen. Man får riva lite för att se. Lär inte hjälpa att spraya lite med kontaktspray utan du måste mer lokalisera felet. Men du är nog nära :)



Tack! Jag ska undersöka närmare.
Svante Eriksson
0705771774
Post Reply