RENAULT MEGANE Coupe -98 går på tre cylindrar ibland

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Roger P
Posts: 2
Joined: 06 Dec 2014, 14:31
Location: Uppsala

RENAULT MEGANE Coupe -98 går på tre cylindrar ibland

Post by Roger P »

Tjena Renault ägare

Det här låter rätt stört men min flickvän har en RENAULT MEGANE Coupe -98 som går på tre cylindrar ibland. Varje gång jag själv har provat att starta den så funkar den utan problem.
Senast i Torsdags så hände det, men när jag testade bilen senare på kvällen så funkade den såklart men den rökte mer än normalt och det luktade bränt.
Vad kan vara fel? Är det någon av tändkablarna som är risiga eller kan det vara en tändspole som håller på och ger upp?
Någon som har några ideér?

Mvh
RP
Roger Pettersson
User avatar
Stymie
Posts: 3611
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: RENAULT MEGANE Coupe -98 går på tre cylindrar ibland

Post by Stymie »

Ser stiften bra ut?
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: RENAULT MEGANE Coupe -98 går på tre cylindrar ibland

Post by Tony »

Roger P wrote:Tjena Renault ägare

Det här låter rätt stört men min flickvän har en RENAULT MEGANE Coupe -98 som går på tre cylindrar ibland. Varje gång jag själv har provat att starta den så funkar den utan problem.
Senast i Torsdags så hände det, men när jag testade bilen senare på kvällen så funkade den såklart men den rökte mer än normalt och det luktade bränt.
Vad kan vara fel? Är det någon av tändkablarna som är risiga eller kan det vara en tändspole som håller på och ger upp?
Någon som har några ideér?

Mvh
RP
vilken motor??
1,6a ?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Roger P
Posts: 2
Joined: 06 Dec 2014, 14:31
Location: Uppsala

Re: RENAULT MEGANE Coupe -98 går på tre cylindrar ibland

Post by Roger P »

Motor 1.6e.
Stiften var en bra idé, bytte i går kväll men problemet kvarstår. Senast nu ikväll när hon var iväg och handlade. Sen när hon hade kört en bit så hoppade bilen igång och gick normalt.
Roger Pettersson
Post Reply