Värme och fläkt

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
jonas2307
Posts: 10
Joined: 15 Mar 2004, 13:46
Location: Sweden

Värme och fläkt

Post by jonas2307 »

Hej!

Nybliven ägare till en R5 Gts -87.

Har problem med att värmereglaget sitter fast samt att kupefläkten väsnas mer än den blåser.

Är det mycket pyssel att plocka ner?
Är det måhända vajern till reglaget som har rostat fast eller något inne i själva värmepaketet som har hängt upp sig?

Såg att Mekonomen säljer kompletta "värmepaket" för ca 1200 kr, vad ingår i det?
Får man fläkten också då?
Låter nästan för billigt för att vara sant...

Har ett intressant fenom med gasen också, trycker man den i botten så fastnar den där, spännande i trafiken..
När man trampar ur och växlar ner så släpper den igen.

Någon som känner igen?

Tacksam för svar!

-- Jonas
reebase
Posts: 31
Joined: 03 Oct 2004, 22:16
Location: Sweden
Contact:

Post by reebase »

oj at ingen har svarat på denna...Jag har samma problem (R5 GTS-88:a) kupéfläkten har i princip dött...den väsnas så det inte ens är värt att köra fläkten, reglaget funkar utmärkt dock... Jag hittade en GTS på skoten som jag plockade ut kupéfläktsmotorn ur (hela paketet med motor och hela plast-trumman...ska montera detta imorgon...kan tillägga att motorn kostade 200 kr på skroten ;) och fungerade felfritt!
reebase
Posts: 31
Joined: 03 Oct 2004, 22:16
Location: Sweden
Contact:

Post by reebase »

nya kupéfläkten är monterad, fick dock montera loss motorn till vindrutetorkarna för att kunna byta. Den gamla hade snurrat sitt sista varv, den var helt omöjlig att snurra runt men händerna...
Post Reply