4WD till 2WD

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
emil
Posts: 5
Joined: 16 Aug 2003, 04:29
Location: Sweden

4WD till 2WD

Post by emil »

Går det att bygga om en 4wd trafic bara genom att byta till 2wd låda? våre synd att skrota bilen men det finns inga beg låder att köpa och ny låda är inte ekonomiskt försarsbart.[?]
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by emil</i>
<br />Går det att bygga om en 4wd trafic bara genom att byta till 2wd låda? våre synd att skrota bilen men det finns inga beg låder att köpa och ny låda är inte ekonomiskt försarsbart.[?]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">är det helt omöjligt att laga den gamla..?
emil
Posts: 5
Joined: 16 Aug 2003, 04:29
Location: Sweden

Post by emil »

Jag har inte klyvt den gammla än, men att skicka in den kostar för mycket. Bussen är en -91 så det får inte kosta hur mycket som helst. Var kan man köpa delar till lådan, bortset från Bilia för där sätter jag inte min fot. Jag bor i Göteborg.
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

Tja.. Autofrance som "vanligt" kolla upp priserna å bli medlem i klubben så kan du nog få det hyfsat billigt.. beroende på vad det är för fel förstås. Annars kan ju mekonomen/Autoexperten täkas ha delar oxå..
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Det borde finnas en växellåds service hos dig någonstans. En sådan har vi här i sundsvall i alla fall. Dom är ju expert på att renovera växellådor. Börja med att kolla i tex gulasidorna på nätet om du hittar några växellåds service ställen =)
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

emil, jag har ett förslag,klyv lådan och ta reda på vad som är trasigt ,sedan ringer du dennis 0499-24242 så kan ha fixa reservdelsnr på delarna han har dom i sin mac,enligt honom kan benny inte fixa vilka delar som behövs för han har inte den listan...sedan tror jag det skall vara lätt att fixa dom hos benny....
emil
Posts: 5
Joined: 16 Aug 2003, 04:29
Location: Sweden

Post by emil »

Jag är inte medlem men min sambo är det. Auto france är det han nere i helsingborg? Kan behöva lite grejer till Espacen, Traficen ordnar sig då en kompis hittade en låda till mig. Ska nu byta låda sedan klyva den gammla och se om jag lär mig något. Tack för hjälpen.[:D]
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Tycker också det låter som något för Doktor Dennis...
Post Reply