R5 GTE dålig eller jättebra bromsverkan?!

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
webave
Posts: 22
Joined: 11 Dec 2003, 13:11
Location: Sweden

R5 GTE dålig eller jättebra bromsverkan?!

Post by webave »

Hej har en GTE -88, ett kanske inte så svårt problem, jag själv gissar att det är bromsservon men vill gärna ha åsikter.

Om jag är ute och kör, bromsar, bromsen går i bott inget händer men om jag dubbeltrampar tar bromsen så satans bra, så det är inget fel på bromsarna så.

Sen satt jag och läste lite om ni som har fixxat handbromsen, detta är ochså ett problem för mig men det kan kanske bero på samma fel som ovan? eller?

help :)
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

Jag tror du har luft i systemet,lufta på nipplarna på oken.
Bromsservon hjälper bara till dig och typ tant asta så man slipper få ont i foten när man ska bromsa,
Sen det där med handbromsen,ta-i-sär ett ok så ser ni hur det funkar,jätte lätt,tänk dig att handbromsen är helt mekanisk och fotbromsen hydralisk,
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

jag tror det är läck i huvudcylindern ,hade så som du på en gammal bmw tyvärr ville polisen provköra,han tyckte bromsarna var dåliga ,då sa jag bromsa 2ggr ,då höll snuten på att slå näsan i ratten.när jag bytte huvud cylindern blev allt ok..
webave
Posts: 22
Joined: 11 Dec 2003, 13:11
Location: Sweden

Post by webave »

:P
webave
Posts: 22
Joined: 11 Dec 2003, 13:11
Location: Sweden

Post by webave »

Jo, ursäkta menade inte bromsservon utan huvudbromscylindern, *PINSAMT*
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

Byt packningar ,och titta invändigt om du ser repor .hona upp cylindern mont nya packningar så ska du se att det blir bra.
Post Reply