Konstigt fel Clio 05a

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
jaggaxjr
Posts: 19
Joined: 02 Jul 2007, 19:36
Location: Göteborg

Konstigt fel Clio 05a

Post by jaggaxjr »

Hej
Skulle starta bilen häromdan, när jag vred om startnyckel så lös och blinkade alla lampor, det tickade, lampor blinkade, mätare rörde sig och det slutade inte förrän tändningen slogs av.
Trodde det var jordflätan som var kass så ny inhandlades på Biltema och byttes men den var likadan. Batteriet hade jag mätt till 11,6V så där är nått fel, kan bilen bete sig så med för låg spänning i batteriet?

Tacksam för tankar, är det ett elfel eller bara låg spänning i batteriet :?:

//Fredrik
Fredrik Rafstedt
Baggis
Posts: 850
Joined: 01 Sep 2009, 07:39
Location: Kalix

Re: Konstigt fel Clio 05a

Post by Baggis »

Blev det "tivoli" med tändningen på, eller först när du vred till startläget? Det är nog inte ovanligt med "tivoli" ifall batteriets spänning sjunker, vilket främst händer när man vridit nyckeln till startläge.
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
jaggaxjr
Posts: 19
Joined: 02 Jul 2007, 19:36
Location: Göteborg

Re: Konstigt fel Clio 05a

Post by jaggaxjr »

Det vart som du beskriver tivoli när tändning slogs på. Händer inget extra när man försöker starta utan helt dött.
Fredrik Rafstedt
Baggis
Posts: 850
Joined: 01 Sep 2009, 07:39
Location: Kalix

Re: Konstigt fel Clio 05a

Post by Baggis »

Batteriet låter som en "huvudmisstänkt". När var det 11,6V i det? Om det var så pass lite efter att du bara hade slagit på tändningen så låter det inte friskt.
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
jaggaxjr
Posts: 19
Joined: 02 Jul 2007, 19:36
Location: Göteborg

Re: Konstigt fel Clio 05a

Post by jaggaxjr »

Igår när jag mätte batteriet, då hade den stått i helgen. Jag ska byta batteri idag återkommer med svar hur det gick
Fredrik Rafstedt
jaggaxjr
Posts: 19
Joined: 02 Jul 2007, 19:36
Location: Göteborg

Re: Konstigt fel Clio 05a

Post by jaggaxjr »

Bara att konstatera att batteriet var Slut, gött att det bara var det :)
Fredrik Rafstedt
Baggis
Posts: 850
Joined: 01 Sep 2009, 07:39
Location: Kalix

Re: Konstigt fel Clio 05a

Post by Baggis »

:wink:
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Post Reply