sänka

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
bringis
Posts: 7
Joined: 26 Mar 2004, 23:25

sänka

Post by bringis »

hur sänker man r5 gte i bak
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Sök på "sänking" t ex. Det finns en hel del om detta sedan tidigare.
Ett par axplock:
http://www.clubrenaultsverige.com/forum ... IC_ID=1129
http://www.clubrenaultsverige.com/forum ... IC_ID=1037
Lycka till!
zerotonine
Posts: 80
Joined: 13 Mar 2003, 20:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zerotonine »

www.daz-uk.com hittade jag min guide om hur man ska lyckas sänka sin R5:a där bak. Bult och mutter som du ska använda som "avdragare" (om jag inte minns fel) är M10. Gärna så lång som det går....

Har en sänknings kit från K-tec hemma om du är intresserad? Det är bara fjädrarna fram som man byter, sänker 30-35mm. Har varit monterade på min R5 innan dock endast under två månader innan jag plockade ner bilen igen och beställde andra grejor...

Funderade på en 500 för dom...

MVh
Sam B
bringis
Posts: 7
Joined: 26 Mar 2004, 23:25

Post by bringis »

ska man dra ut stavarna så att splinsen tar slut. så att den glappar...
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by bringis</i>
<br />ska man dra ut stavarna så att splinsen tar slut. så att den glappar...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">ja annars går det ju inte sänka...
Buff
Posts: 35
Joined: 05 Sep 2003, 17:33
Contact:

Post by Buff »

Har en sänknings kit från K-tec hemma om du är intresserad? Det är bara fjädrarna fram som man byter, sänker 30-35mm. Har varit monterade på min R5 innan dock endast under två månader innan jag plockade ner bilen igen och beställde andra grejor...

Funderade på en 500 för dom...

Rasse .. vill köpa=)... haru lust kan du väl slänga i väg ett sms eller nått svårt å parera in msn å sånt ... bättre om du har tid när du sett detta-- 0709417979. Om dom finns kvar då=) HAdet/Rasmus
bringis
Posts: 7
Joined: 26 Mar 2004, 23:25

Post by bringis »

när jG DROG UT MINA SÅ E DE JU sk*t SVÅRT ATT FÅ I DOM SISTA CENTIMETERN JU..OCH MAN SKA väl DRA UT BÅDA SAMTIDIGT... FRÅN EN OERFAREN R5 MECK!!!!!!!11
Post Reply