Bromsljusen lyser hela tiden på vår Clio III -06

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Backman71
Posts: 1
Joined: 26 Apr 2016, 20:24
Firstname: Magnus
Surname: Backman
Location: Kode

Bromsljusen lyser hela tiden på vår Clio III -06

Post by Backman71 »

Har problem med att bromsljusen lyser hela tiden på vår Clio, bytte bromsljuskontakten i lördags och provkörde, allt funkade! Kom ut nu i dag tisdag morgon så lyser bromsljusen på bilen. Den har stått parkerad och låst sen i lördags när jag fixade kontakten. Innan jag bytte kontakten så lyste bromsljusen, fläkten o radion gick också. När jag tryckte på kontakten med handen så släckte ljusen, radion o fläkten stängdes av. Idag lyste bara ljuse, radion o fläkten gick ej. Tog av batteripolen och gick till jobbet. La på Polen nu och ljuset är igen släck. Vet någon vad fan jag skall leta efter eller kolla? Tacksam för tips här. Bilen har ej dragkrok eller x-ljus eller extra elutrustning utöver original. Mvh Magnus
Magnus Backman
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Bromsljusen lyser hela tiden på vår Clio III -06

Post by Stymie »

Kolla jordanslutningar från batteri till kaross/motor samt från baklysen till kaross.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Starbright
Posts: 1058
Joined: 14 Jan 2011, 22:12
Firstname: Johnny
Surname: Søderstrøm
Location: Siggerud ( Norge)

Re: Bromsljusen lyser hela tiden på vår Clio III -06

Post by Starbright »

kontrollera även att du inte har vatten på golvet på förarsidan.
Nede på golvet på jet förarsidan sitter dt kontakter som lätt blir fuktskadade om det rinner ner där.
Johnny Söderström
Post Reply