Grand Scenic 1.5 dci EDC 2011-modell , ulyd ved oppstart.

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
master67
Posts: 42
Joined: 01 May 2017, 12:35
Firstname: Even
Surname: Lothe
Location: Hell

Grand Scenic 1.5 dci EDC 2011-modell , ulyd ved oppstart.

Post by master67 »

Hei. Har i den siste tiden fått en slags "gnisse/skrape/mettallyd" når jeg skal starte opp bilen. Akkurat som om den sliter med å få komme igang. Fikk skiftet registerreim m/vannpumpe i april, men det ble gjort på et annet verksted enn Renault. Klagde da med en gang på en lyd som kom ved litt over 1000 omdreininger og ved ca 1500 omdreininger. Klagde men fikk høre at det kunne bli sånn. Tok med bilen til den lokale Renaultforhandleren og de hørte også en lyd. Det ble sagt at de skulle opp med med motoren igjen for å fikse dette. Fikk igjen bilen og lyden var der fortsatt . Men fikk igjen beskjed fra Renaultforhandler at dette var noe som var "normalt" på disse 1.5 Dci motorene.
Var innom Renault i Bodø. En mekaniker der hørte på lyden og sa at sånn skal det ikke være. Han mente reima var strammet for hardt.
Nå har jeg en mistanke om at den lyden jeg har fått ifbm oppstart kan ha noe med registerreimskifte.
Noen som kan ha formening om dette? Føler at jeg har mistet litt tillit til den lokale Renaultforhandleren og har ikke lyst å gå dit med problemet mitt.
Even Lothe
master67
Posts: 42
Joined: 01 May 2017, 12:35
Firstname: Even
Surname: Lothe
Location: Hell

Re: Grand Scenic 1.5 dci EDC 2011-modell , ulyd ved oppstart

Post by master67 »

Er det ingen som har hatt trøbbel med at bilen er litt tungstartet? Og med den gnisse/spinne-lyden akkurat i det den starter?
Even Lothe
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Grand Scenic 1.5 dci EDC 2011-modell , ulyd ved oppstart

Post by Robin »

Njae inte direkt. Låter som någon spännrulle kanske börjar bli dålig, eller generator.
Har du tagit av multiribbremmen för att se om ljudet försvinner ?
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Post Reply