Espace problem, Immobiliser Fault!

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
MegaGeten
Posts: 1
Joined: 05 Jan 2018, 09:23
Firstname: Markus
Surname: Svärd
Location: Järfälla

Espace problem, Immobiliser Fault!

Post by MegaGeten »

Hej

En tur till en galleria slutade med att min bil plötsligt slutade fungera. Jag hade suttit i bilen med motorn igång och väntat på min sambo som bara skulle springa in och köpa nått snabbt.
Jag stängde av motorn för att det drog ut på tiden men satt kvar i bilen. Efter kanske 10min kommer hon tillbaka och jag trycker på start knappen, inget händer förutom att det kommer upp "immobiliser Fault" och Electric fault". Rattlåset går inte i i bilen i heller så jag har kunnat putta runt den i gallerians parkering i alla fall innan jag bogserade bort den. Jag har prövat båda nyckelkort jag har och ingen av dem gör någon skillnad.

Vad skulle det kunna var? Har tittat de flesta säkringarna också.
Renault Espace 2005/2006 Generation "JK Phase II"
Automat, Bensin.

MarkusSvärd
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Espace problem, Immobiliser Fault!

Post by Stymie »

Svårt att svara på, men kolla att du har en bra jord mellan motor och kaross och att kontaktytorna till datorerna i bilen verkar ok. Enklast är nog att försöka få ut felkoder från systemet för att se om det ger några ledtrådar.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply