HJÄLP!! Anslutning till Urtrampningslager.

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
adamstenholm
Posts: 1
Joined: 11 Jan 2018, 14:31
Firstname: Adam
Surname: Stenholm
Location: Sundsvall

HJÄLP!! Anslutning till Urtrampningslager.

Post by adamstenholm »

Hej alla hjälpsamma Renaultägare.

Jag har lyckats ställt till det ordentligt för mig just nu. Jag hade ett kasst urtrampningslager som läckte ur växellådan på min Laguna 1,8 2002 så jag beställde ett nytt på Bildelaronline 24. Det skulle passa min bil och det gjorde det tills jag skulle ansluta slangen för hydrauliken.

Mycket klantigt att jag inte testade det innan jag monterade dit den och slog ihop låda och drivaxlar mm. Men men nu är det gjort och vad jag kan se är det nya urtrampningslagrets anslutning 13,3mm i diameter. Det gamla lagret är på 11.7 ca vad jag kan mäta mig till.

Nu kommer det stora problemet. Jag har varit i kontakt med Renault reservdelar i Timrå och i Sundsvall och tydligen ska det finnas tre olika dimensioner av slanganslutningar till denna bil. Men dom kan inte se vilken dimension som är vilken. Och när dom frågar Renault Sverige kan dom inte heller säga vilket dimension som är vilken av dom tre som man kan välja.

Jag har prövat med skrotar men dom är inte speciellt intresserad av att kolla heller. Förstår att det kanske låter lite rörigt men jag vill helst inte plocka ner låda och allt igen.Är det någon här som kanske har någon smart lösning.

Med vänlig hälsning,
Adam
Adam Stenholm
Post Reply