Bränslepump laguna 2002??

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
vägkung
Posts: 24
Joined: 26 Oct 2017, 21:43
Firstname: Michael
Surname: Lindgren
Location: Säter

Bränslepump laguna 2002??

Post by vägkung »

Hej på er!
Ska försöka hjälpa en kompis med hennes Laguna 2002:a, hon ringde idag och berättade att bilen plötsligt lagt av, hon berättade att hon under några dagar känt bensindoft i kupén och speciellt märkbart var det när hon körde sakta, vid högre hastighet "fläktades" doften bort förmodligen som hon sa.
Jag kollade i förra veckan som hastigast under huven, jag kunde se att den "veckade slangen" till "insprutsbryggan" var fuktig av bensin, jag såg också att det ej var fuktigt vid anslutningen till "insprutsbryggan", det var bara fuktigt typ en decimeter från infästningen och bakåt så långt jag under den korta tid jag kollade, vet alltså inte hur långt bakåt det va fuktigt av bensin.
Hon provade att starta bilen efter att den lagt av utan resultat, hon hade en granne som kollade under huven när hon provade att starta bilen, och grannen kunde iaf inte se att det rann ut (sprutade ut nån bensin) från nån slang.
Frågan är, kan det vara pumpen som gett sig? Men varför skulle då i så fall den "veckade slangen" vara blöt?
Eller är det så att pumpen lägger av på grund av ev trasig slang?
Eller vad tror ni har hänt??
Michael lindgren
Post Reply