Stag till alu-hjälparm under motor

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Fågelfenix
Posts: 3
Joined: 25 Feb 2011, 13:32
Location: Härnösand

Stag till alu-hjälparm under motor

Post by Fågelfenix »

Hej!

Jag skulle vilja veta vad de lodräta stagen som håller "hjälparmen" (artnummer 8200007436) och är fäste för främre hjulhusets sidoplast, har för artikelnummer.
Länk till bild:

https://www.catcar.info/renault/?lang=e ... Q2Qg%3D%3D

De har nämligen rostat sönder på min bil. Det gäller alltså stagen till 2,3, 9 och 10 i bif, i bilden sitter de fasttryckta på på sidoplasten 2 och 3.


Vänligen

Björn Karlsson
Björn Karlsson
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Stag till alu-hjälparm under motor

Post by Stymie »

Vet inte om jag förstår frågan då du har efterfrågade artikelnummer i listan under bilden i länken du skickade.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Fågelfenix
Posts: 3
Joined: 25 Feb 2011, 13:32
Location: Härnösand

Re: Stag till alu-hjälparm under motor

Post by Fågelfenix »

Jo jag har sett artikelnumren under men trodde inte att stag och plast levererades som en enhet så det var artikelnumren till stagen som sitter fast på plastskydden 2 och 3 som jag var intresserad av.
Jag hörde av mig till bilbolaget som dock påstår att plast och stag levereras som en reservdel, så som på bilden, så jag gjorde en beställning hos dem och hoppas att det stämmer. Inte särskilt dyrt tycker jag runt 350kr. Jag har dock fått felleverans tidigare därifrån och tyckte att det verkade konstigt att delen såldes som en enhet, det var därför jag vände mig till er på forumet. :)
Björn Karlsson
Post Reply