Renault master 2.5dci 09 startar inte

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Spelhare
Posts: 1
Joined: 11 Oct 2020, 19:08
Firstname: Herman
Surname: Hodin

Renault master 2.5dci 09 startar inte

Post by Spelhare »

Hej, köpte lös en renault master som inte startade då företaget inte ville lägga pengar på en "gammal" bil.

Jag har haft den inne på felsökning hos en bil elektriker då min ancel x6 och en vanlig bt obd2 inte lyckas få kontakt med ecu.
Han fick då fram df017, df025 och df151 och menar på att dessa måste åtgärdas innan man kan kolla på något annat?

Symptom bilen har, glödningslampan lyser inte då man slår på tändningen, röda immo lampan lyser konstant då tändningen är på.
Jag har provat släppa returen på dieselspridarna och det kommer inte diesel(även lyssnat på spridnarna vid startförsök och dom öppnar inte).
Startmotorn går och nödknappen på högersidan motorrummet har jag provat trycka på flera gånger.

Någon med nån ide?
Kontrollerat alla säkringar och sprayat kontakt spray
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Renault master 2.5dci 09 startar inte

Post by Stymie »

Först och främst, kolla att du har bra jord. Sätt en startkabel mellan minus på batteri och blocket. Startspärren är definitivt ett problem, slocknar den inte så hjälper det inte att nöta på starten.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply