Renault Clio 2015 Keycard not recognised

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
-MD-
Posts: 3
Joined: 08 Jan 2021, 19:41
Firstname: Martin
Surname: Danklint
Location: Länghem

Renault Clio 2015 Keycard not recognised

Post by -MD- »

Hej!
Skulle gärna vilja veta hur man kan utesluta nycklar mm, Fjärrlåset fungerar iaf.
Läst det mkt här på forumet om Keycard not recognised, Bilen bara la av hemma o jag provade med den andra nyckeln o samma resultat, bilen har vid något enstaka försök slagit på tändningen. Någon skrev att det bara att byta kortläsaren o jag fick tag i en beg men samma resultat plus att låsen inte fungerar med den nya boxen. Lite struligt att den står i garage då man inte kan få ur rattlåset o rulla bogsera den till verkstad, Köpte bara en lös läsare men skulle man istället köpt en som det följde med nycklar till för de verkar kodade till den.
skulle gärna vilja ha något tips för att gå vidare i felsökning lr är det bara att försöka o ta den till verkstad..
-MD-
Posts: 3
Joined: 08 Jan 2021, 19:41
Firstname: Martin
Surname: Danklint
Location: Länghem

Re: Renault Clio 2015 Keycard not recognised

Post by -MD- »

Vill Bara skriva att jag tror jag löste det ,,,Det va korten. De har väl ramlat ur nyckelskåpet ett antal ggr o ruskade man på dem så rasslade det i nyckeln,,.
tog värmepistol o gipskniv o tog isär nyckeln o vist spolen va helt loss lödde dit den o limmade ihop den o bilen fungerade :D
Post Reply