Datadelning

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Carola
Posts: 1
Joined: 27 Mar 2021, 09:40
Firstname: Carola
Surname: Kjellstrand

Datadelning

Post by Carola »

Hej
Ny i forumet och har en Talisman 2016 som jag 💓 men efter att jag kört bilen i tvätten så... funkar inte datadelning. Jag är uppkopplad via blåtand men kan inte spela Spotify via bilen och radarn indikerar ibland att autobroms inte funkar, men det gör den. Vad kan jag göra själv? Läst genom handboken och webben och finner ingen lösning.
Har någon av er tips?
🙏🏻 Carola
User avatar
Stymie
Posts: 3611
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Datadelning

Post by Stymie »

Du har antagligen en iPhone ... då Apple har en bugg i sina telefoner sedan iPhone 6 så måste man ha minst en låt i sitt itunesbibliotek (musikappen) på telefonen för att kunna streama via Bluetooth. Apple levererade med ett album på de första telefonerna för att inte problemet skulle upptäckas, men det blev ett känt problem då många raderade albumet då de inte gillade den medföljande musiken. :-D

Det andra problemet kan bero på miljöomständigheter. Regn, snö, lera och smuts kan påverka funktionen, likaså hastigheten (systemet aktivt mellan 30 och 140 km/h). Kolla sidan 2.34 i instruktionsboken.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply