GPS-display Laguna

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
docbay
Posts: 11
Joined: 23 Sep 2008, 21:13
Location: Tidaholm

GPS-display Laguna

Post by docbay »

Jag har en Laguna Privilege -02 med GPS, tyvärr med slocknad skärm, jag kollade säkringen under askkoppen som var hel, tyvärr hamnade jag då i den prekära situation som en annan medlem beskrivit, kan ju tyvärr inte slå koden för att starta upp stereon.

Min verkstad felsökte med datorn och utgår från att displayen är paj. En ny kostar 7300:- känns häftigt för att få igång stereon.

Har någon möjligen något tips som skulle funka, eller någon ide om var jag kan hitta en display till vettigare pris?

MVH
Sture
Sture Wik
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Ebay brukar dom finnas för 1500-2500:- Är det 100 att den är paj? På alla jag sett så har det varit själva grafik delen i gpsen.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

http://cgi.ebay.de/Renault-Carminat-mit ... 240%3A1318

Här är tex Datorn.. Skärmar dyker upp säkert 1ggr månaden. Men verifiera med någon som har en gps i sin att det verkligen är skärmen.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
docbay
Posts: 11
Joined: 23 Sep 2008, 21:13
Location: Tidaholm

GPS-display

Post by docbay »

Tack för ditt snabba svar, Christer. Hur kan man konstatera om det är grafiken? Går den alltså att ta isär?
Sture Wik
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Det sitter två plastflärpar th/tv om skärmen. Ta bort dom MYCKET FÖRSIKTIGT annars blir det märken. Under sitter 2 skruv, ta bort dom. Efter det är det bara att rycka i skärmen så åker den upp ur panelen. Det sitter 2 kontakter ta bort dom sen är det bara att testa med en annan skärm.

Har du provat att koppla los bilbatt? Om inte stäng av tändning,vänta 5min innan du koplar bort batt. Ta bort båda polerna vänta min 20min.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Min GPS till avantimen var död då jag köpte den men där var skivspelaren kass.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
docbay
Posts: 11
Joined: 23 Sep 2008, 21:13
Location: Tidaholm

Post by docbay »

Hej igen
Har kollat displayen nu, fanns bara en kontakt/kabel till den. Har hittat en display från skroten men det känns lite skumt att köpa den utan att vara säker på att det är felet.
Fick en liten fundering , man kanske kan tänka sig att byta display till en vanlig, alltså utan GPS, måste man i så fall byta kablage också?
I så fall kan man ju få igång stereon och köpa en lös GPS i stället, dessutom billigare.
Tacksam för synpunkter och tips
Sture Wik
docbay
Posts: 11
Joined: 23 Sep 2008, 21:13
Location: Tidaholm

Någon med GPS i Skaraborg

Post by docbay »

Finns det någon med fungerande GPS i Skaraborgs län eller i närheten som kan tänka sig att ställa upp på ett test av skärmen?
Vore väldigt tacksam i så fall.
Sture Wik
Post Reply