R-däck

Allt om banträffar, konbanor, race och strippkörningar

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
jono1071
Posts: 45
Joined: 08 Dec 2002, 18:56
Location: Sweden
Contact:

R-däck

Post by jono1071 »

Hej, jag och Joel diskuterar samköp på R-däck, vet att Lars mfl har bättre koll på däck! Vad rekommenderas för däck och inhandlingsplats. Jag kommer nog köra r-däcken på 15" orginalfälgarna, tror Joel skulle göra likadant?

Jag vill gärna ha E-märkt så man kan åka ut till träffen med däcken och gärna något som tål rätt mycket negativ camber. Vissa däck ska väl ha negativ camber för att fungera bra?

Naturligtvis är det bara bra ju fler vi är vid köpet, ger ju bättre priser...

/Johan
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Hej,

Hade du tänkt att köpa in däck, Johan?
Annars har jag ev. möjlighet att via en kontakt ordna bra pris på Bridgestone RE540 som är ett mkt bra R-däck.
http://rejsa.nu/info/info_rdack.asp#Bridgestone
Snacka ihop er om hur många däck som kan vara intressant och maila mig på falx@telia.com , så kan jag kolla pris och tillgänglighet...
jono1071
Posts: 45
Joined: 08 Dec 2002, 18:56
Location: Sweden
Contact:

Post by jono1071 »

Hej,

nej, hade inte tänkt att köpa in däck genom BilDesign utan enbart för privat bruk till sommarens skoj. Jag tar ett snack med Joel på årsmötet så kanske vi kan komma fram till hur många som vill vara med på däck. Som jag vet nu är att jag vill ha till clion, i 15". Jag låter min datafirma stå för kostnaden så jag vill inte lösa affären med svarta pengar.

/Johan

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Falk</i>
<br />Hej,

Hade du tänkt att köpa in däck, Johan?
Annars har jag ev. möjlighet att via en kontakt ordna bra pris på Bridgestone RE540 som är ett mkt bra R-däck.
http://rejsa.nu/info/info_rdack.asp#Bridgestone
Snacka ihop er om hur många däck som kan vara intressant och maila mig på falx@telia.com , så kan jag kolla pris och tillgänglighet...

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Hur gick det med det här?
Var det nå'n som var intresserad av R-däck till bra pris?[8D]

(Inga svarta pengar, kvitto moms och hela köret. Mygel får andra hålla på med.)
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Falk: Kommer du på årsmötet? Kan ju snacka mer däck då...
/j
Lars
Posts: 61
Joined: 28 Jan 2003, 19:50

Post by Lars »

Jag har redan beställt 4st Bridgestone RE540 utav ovan nämda kontakt.

Kör hårt.
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by joel</i>
<br />Falk: Kommer du på årsmötet? Kan ju snacka mer däck då...
/j
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Joel, jag kan nog tyvärr inte komma på årsmötet, är engagerad på annat håll (ungarnas aktiviteter...).
Men snacka ihop er så får vi se vart det leder... (Lars vet lite vad det handlar om. Priset på däcken blir bra som det ser ut [:)]. Tyvärr är tillgången lite begränsad. Vi får kolla sen.)
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Lars</i>
<br />Jag har redan beställt 4st Bridgestone RE540 utav ovan nämda kontakt.

Kör hårt.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

"Finns i tre gummiblandningar". Vilka tre blandningar finns? Kollade på Bridgstones site, men där fanns ju ingen info alls om 540S.
Lars
Posts: 61
Joined: 28 Jan 2003, 19:50

Post by Lars »

Det finns tre blandningar men det är soft som gäller. Kolla in http://www.rejsa.nu/info/info_rdack.asp
Lars
Posts: 61
Joined: 28 Jan 2003, 19:50

Post by Lars »

Såg att Falk redan länkat dit. Doh!
Post Reply