Feedback: Superstage 20/8

Allt om banträffar, konbanor, race och strippkörningar

Moderator: Forumpolisen

User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Feedback: Superstage 20/8

Post by chh »

Presix tillbaka från superstage !!!! Va kul det var, absolut bland det roligaste jag har pysslat med....
Naturligtvis har jag lite bilder !

http://hultberg2.no-ip.info:10000/Chris ... rstage.htm
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

snyggt kört va det
rz
Posts: 61
Joined: 12 Jul 2004, 08:44
Location: Sweden
Contact:

Post by rz »

hur gick det för anders och min bil?
rz
Posts: 61
Joined: 12 Jul 2004, 08:44
Location: Sweden
Contact:

Post by rz »

jag kan inte se länken i alla fall
:(
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by rz</i>
<br />hur gick det för anders och min bil?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Det såg bra ut,har kanske lite för högt ställda förväntningar när man ser bilen,men det är ju inte hans bil och då vågar man ju inte hålla fullt.hur var dämparna ställda?.fortast körde en R5 gtt 1.33...
rz
Posts: 61
Joined: 12 Jul 2004, 08:44
Location: Sweden
Contact:

Post by rz »

bilen i sig är ju mer gjord för 50-250 och svänga än 0-100 o svänga ;) snackade med honom i telefonen och han hade riktigt kul i alla fall :) ni gjorde inga rakt fram tester typ 0-100 o 402 m?
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by rz</i>
<br />jag kan inte se länken i alla fall
:(
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Stängde ner servern en stund... Åskade som f...n, men nu funkar det ...[:)]
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Om någon såg en kvarglömd påse [:I] med jacka+tröja+ drickor o lite sk*t... please hör av dig. Eller har någon numret till bilsportkillen, så jag kan ringa honom /Christer
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

nej inga acc tider alls...
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Tack för en rolig dag. Är ju inte varje dag man pressar på lite i R10:an. [:D]

Hoppas nu inte alla Renaultfantaster får en chock när man kör med en standard och original gammelbil på bana [;)]

Mvh
Enda deltagaren i 1100cc-klassen
Silldro
Posts: 82
Joined: 28 Jan 2003, 23:15
Location: Sweden
Contact:

Post by Silldro »

1.33 är ju en bra tid! Superstage är riktigt kul. Har dock bara kört en kopia på ett annat flygfält.

Hade inte tid att åka ner eller något släp att köra bilen på. Annars hade det varit kul. Har dock lite lite effekt för att köra SS. Dom 95 hästarna räcker inte till i högre farter
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Så grymt kul det var!!
Härligt att alla hade det skoj. Blev riktigt lyckat med massor med körning för samtliga 14 ekipage.

Mathias: Helt rätt att du körde, coolaste bilen i superstage!
Själv kvalade jag inte på en bra tid med tanke på att bilen hade gatdäck. Inga siffror ;-) men väl under 1.40 hehe

Ska bli riktigt kul att se reportaget. Det kommer dröja allt från 5v till 6mån innan det publiceras.
rz
Posts: 61
Joined: 12 Jul 2004, 08:44
Location: Sweden
Contact:

Post by rz »

Hörde att du var en klippa i alla fall Joel på att ta hand om folket på plats ;)
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

http://hultberg2.no-ip.info:10000/Chris ... cn2702.jpg
Crister, du som var fotograf? finaste tjejen[:D] efter Bambi(min bil dårå)[8D]
1,33 var ju rätt bra men det kunde gått fortare om bara bambi hade hållt ihop.dämparna (clio cup) kändes lite för mjuka osv.
tyvärr så funkar förra ägarens alla sme grejor INTE.
det blir bättre till mitt nya bygge
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Jahapp, så har man varit i världsmetropolen Emmaboda och provat på flygfältsåka.[8D]
Jättekul är väl en bra sammanfattning! Skönt avspänd stämning bland deltagarna och bra väder. Vi stod och njöt i solen och ljög ikapp. Efter en stund kom Bilsport-"reportern" och frågade om vi inte var intresserade av att ta del av tiderna. Ja just det, tiderna var det? He-he? [:I]
Det var första gången för de flesta att åka Superstage antar jag. Mitt första intryck var att det var en riktigt knepig bana. Det kändes som om varenda port stod på fel ställe. Något riktigt flyt i körningen ville inte infinna sig. Dessutom tyckte jag att det var påfallande halt jämfört med banåka och tight slalom som jag provat på lite tidigare. Något som kan ha bidragit till halkan, var att banan var påfallande sandig (!) man riktigt hörde hur sanden rasslade mot innerskärmarna? Det är svårt att jämföra, men jag tycker att det känns som att Lundafältet där jag åkt slalom tidgare erbjuder bättre fäste.
Tidsmässigt måste jag säga att jag är nöjd. Efter att ha tjuvkikat bland Bilsports reportage efter hur fort andra klubbar åkt så hade jag satt mitt mål under 1:40. Kunde jag åka 1:37 skulle jag känna mig mer än nöjd.
Jag öppnade redan i första omgången med runt 1:38? Så jag var ju hemma direkt. Efter några rundor satt 1:35.8, en tid som jag är helt nöjt med. Möjligen skulle jag kunna putsa lite på den tiden i en perfekt repa, vändningen var nämligen tämligen kass, men så mycket mer har jag inte att ge. Jag förbättrade mina tider under dagen påfallande lite jämfört med många av de övriga deltagarna.
Jag tror förresten att jag var snabbare än samtliga Peugeoter som körde dagen efter. Vad nu det kan vara värt? [:o)]

Roligt att träffa likasinnade och ett för övrigt bra ordnat arrangemang. Extra plus med den lilla dekalen som bevis på att man närvarat. [:D]
Post Reply