Francophilia -05: 14/8 Gelleråsen

Allt om banträffar, konbanor, race och strippkörningar

Moderator: Forumpolisen

Pär Hansson
Posts: 27
Joined: 08 Jul 2003, 13:39
Location: Sweden
Contact:

Francophilia -05: 14/8 Gelleråsen

Post by Pär Hansson »

Datum och plats är klara sen ett tag, Gelleråsen, Karlkoga, 2005-08-14 blir det.

Det kretsar ju runt racerbanan, men jag vill gärna vidhålla att det även är en träff för ägare av nyare eller äldre entusiastbilar som vill komma dit, parkera och snacka.

Pit Stop Café står till tjänst med mat, fika och ljugarbänkar. :)

Vad gäller bankörningen avser vi att fortsätta hålla en hög ambitionsnivå med kompetenta intruktörer, skarp fokus på säkerhet, och givande genomgångar.

Detta är förarutbildning i avslappnad form!

Info kommer vartefter på http://www.peugeot-sport-club.com/traff ... .php?id=46
Pär Hansson
Posts: 27
Joined: 08 Jul 2003, 13:39
Location: Sweden
Contact:

Post by Pär Hansson »

Om det blir mer översvallande mottagande kommer jag att knuffas omkull och dö! ;)
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Pär Hansson</i>
<br />Om det blir mer översvallande mottagande kommer jag att knuffas omkull och dö! ;)
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Jag lär ju komma i alla fall om inget oförutsett inträffar. Kul med åtminstone en Renault... [;)]

Vill påpeka att förra årets Francophilia som Pär och hans gäng ordnade på Kullen var en av de absolut bäst organiserade banträffarna jag besökt.[:D]

Självklart är banåkat huvudattraktion, men det går alldeles utmärkt att bara träffas, ljuga om bilarna, strosa i depån, fotografera och snacka med likasinnade.
För att ha kul på banan behövs absolut inte någon värstingbil, det funkar alldeles utmärkt också att ha kul med sin vanliga bil. Man väljer ju själv tempo. Genomgången innan körningen har nog de flesta av oss nytta av även vid vanlig körning. Alltid bra med nya inputs och erfarenheter.

Det vore närmast tjänstefel om inte vi blev fler Renaulter på Francophilia i år.



Tro't eller ej Peugeotgänget är också människor, trevliga sådana.[:D]
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Jag hade hemskt gärna närvarat under Francophilia även i år men lillebror har tävling på Falkenberg och skulle tro att han inte vill bli lämnad ensam med far. Och det ska erkännas att jag hellre stödjer lillebror under tävlingen än åker runt på Gelleråsen med egen standardbil :-)
Silldro
Posts: 82
Joined: 28 Jan 2003, 23:15
Location: Sweden
Contact:

Post by Silldro »

Finns nog en rätt stor risk att jag dyker upp. Men man vet ju aldrig. Det är ju en del som ska göras på bilen.

Åker till garaget och fixar lite nu :)
Lars
Posts: 61
Joined: 28 Jan 2003, 19:50

Post by Lars »

Jag bidrar självfallet med ytterligare en Renault:-)
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

haha,
jag kommer oxå, vet inte med vilken bil osv , men jag har inte så långt att åka så jag kommer i vilket fall, kan ju vara moraliskt stöd nån,
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Team_Hink_Racing</i>
<br />haha,
jag kommer oxå, vet inte med vilken bil osv , men jag har inte så långt att åka så jag kommer i vilket fall, kan ju vara moraliskt stöd nån,
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Gelleråsen i år. Men det är ju oxå ganska nära. [:D]
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

jusst det, glömde, har aldrig varit eller kört på gellereåsen, så där ska vi köra...,.,alltså inget moraliskt stöd[:D]
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Hoppas att man kan ta mig till denna träff iår men man vet ju aldrig hur det blir har ju försökt att komma varje år den har arrangeras men det har ju inte gått så bra hitills... men tredje gången gillt...
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Lyfter den här tråden lite så att ni kommer ihåg planera in årets Francophilia den 14/8. [:)]

Francophilia förra året var en höjdare och årets upplaga har alla möjligheter att bli minst lika kul. [:D]
Man kan lägga några varv på banan under sakkunnig ledning eller bara glassa lite i depån för att visa upp sin pärla. Skulle vara roligt att se lite Renaulter in action. [8D]
User avatar
fruktsallad
Posts: 169
Joined: 09 Apr 2005, 15:19
Location: Uppsala
Contact:

Post by fruktsallad »

[:)][:)] Tror jag har semsester då..
Man kansek skulle ta sid dit..hmmmmmmmmmmmm
User avatar
fruktsallad
Posts: 169
Joined: 09 Apr 2005, 15:19
Location: Uppsala
Contact:

Post by fruktsallad »

Om jag nu skulle åka..
Är det nån mer från Stockholms/uppsala trakterna som ska åka.
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fruktsallad</i>
<br />Om jag nu skulle åka..
Är det nån mer från Stockholms/uppsala trakterna som ska åka.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Jag hade nog tänkt mig åka dit. Tror även att någon från Sigtuna kommer med... ;-) [8D]
Francophilia förra året var riktigt kul. [:)]
Har även varit på Gelleråsen förut och gästat Peugeot-gänget under trevliga former... Blir det lika bra som tidigare kan det rekommenderas. [:D]
kent
Posts: 65
Joined: 06 Jan 2003, 13:19
Location: Sweden
Contact:

Post by kent »

Jag får ta med 12an och nöta lite på ljugarbänkarna och kolla på dom som har lite mer kräm i maskinen.
Post Reply